Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yiyecek İçecek Maliyet Kontrolü | AŞÇ239 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere yiyecek ve içecek standartlarının belirlenmesi, standart maliyet araçları, maliyet kontrol süreci: mönü planlama-tahminleme-satın alma-tesellüm-depolama-dağıtım-üretim-servis-, ile aylık maliyet raporu ve analizi konularını öğretmektir. |
Ders İçeriği |
YİYECEK VE İÇECEK MALİYETİ KONTROLÜN KAPSAM VE ÖNEMİ, YİYECEK VE İÇECEK MALİYET KONTROL SÜREÇ VE AŞAMALARI, STANDART YİYECEK İÇECEK REÇETELERİNİN MALİYET HESAPLARININ YAPILMASI, YİYECEK İÇECEK FAALİYETLERİ İLE İLGİLİ DÖNEMSEL VERİLERİN İSTATİSTİKSİ YÖNTEMLERLE RAPORLANMASI. |
Ders Kaynakları |
YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE MALİYET KONTROLÜ Kavramlar, Uygulamalar ve Örnekler, 2021. DETAY YAYINCILIK.
YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE MALİYET KONTROLÜ Kavramlar, Uygulamalar ve Örnekler, 2021. DETAY YAYINCILIK. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Maliyet Kavramı ve Turizm İşletmelerindeki Önemi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Yiyecek Maliyet Kontrol Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Satın alma Kontrolü | |
4 | Tesellüm Kontrolü | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Depolama ve Dağıtım Kontrolü | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Üretim Kontrolü | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Üretim Kontrolü | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Gelir Kontrolü | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İçecek Maliyet Kontrol Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Yiyecek İçecek İşletmelerinde Fiyatlama I | |
11 | Yiyecek İçecek İşletmelerinde Fiyatlama II | |
12 | Pazarlamaya ve Karlılığa Yönelik Fiyatlama | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Maliyete Yönelik Fiyatlama | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Rekabete Yönelik Fiyatlama | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Üretim planlaması sayesinde yüksek verimlilikle çalışılabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etkin satın alma yapabilir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Doğru fiyatlama yöntemini seçebilecektir. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Üretim planlaması sayesinde yüksek verimlilikle çalışılabilecektir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | - | - | - |
Etkin satın alma yapabilir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | - | - | - |
Doğru fiyatlama yöntemini seçebilecektir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | - | - | - |