Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeni Mutfak Akımları | AŞÇ240 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
Ders Veren | Öğr. Gör. Burak ÇITAK |
Amaç |
Yiyecek içecek sektörüne yön veren farklı yaklaşım ve akımları ve bu akımların ne şekilde oluştuğunu öğrenmek. |
Ders İçeriği |
17. yüzyılda Fransa’da ortaya çıkan “nouvell cuisine” olarak adlandırılan yeni mutfak akımını, sanayileşme ve küreselleşmeyle birlikte gelişen fast food akımı, füzyon mutfağını, slow food akımını, vejeteryan ve vegan mutfaklarını, organik tarım ve moleküler gastronomiyi tanıtmak. |
Ders Kaynakları |
Kurgun, H. (2017). Gastronomi Trendleri: Milenyum ve Ötesi, Ankara: Detay
Bigliardi, B. & Galati, F. (2013). Innovation trends in the food industry: The case of functional foods, Trends in Food Science & Technology, 31,118-129 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 45 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %55 |
Toplam | %55 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %45 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %55 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gastronomi Tarihi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Yiyecek İçecek İşletmelerinin Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Hızlı Yemek Akımı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Moleküler Gastronomi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Yeni Mutfak Akımı | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Yavaş Yemek Akımı | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Nöro- Gastronomi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Yeni Anadolu Mutfağı | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Duyusal Analiz | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Tematik Restoranlar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Yeşil Restoranlar | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Tarım ve gastronomi İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Coğrafi İşaretleme Sistemi-I | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Coğrafi İşaretleme Sistemi-II | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gastronominin tarihsel gelişimini açıklayabilecek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yiyecek içecek işletmelerini tanımlayabilecek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilecek ve uygulayabilecek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gastronominin tarihsel gelişimini açıklayabilecek | 4 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | - | - | - |
Yiyecek içecek işletmelerini tanımlayabilecek | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilecek ve uygulayabilecek | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - |