Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yemek, Kültür ve Toplum | AŞÇ243 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Olgun ÇIRAK |
Ders Veren | Öğr. Gör. Olgun ÇIRAK |
Amaç |
Antik Çağ’dan günümüze yemek kültürünü, ilkel pişirim yöntemlerini, yemeğin tarihsel süreci ve günümüze etkilerinin yanında toplumsal, siyasi ve ekonomik gelişmelerin mutfak üzerinde yarattığı etkiler ele alınacaktır. |
Ders İçeriği |
İnsanoğlunun yemek ile ilişkisinin tarihsel değişimini ortaya koymak. Üretim süreçlerinden tüketim süreçlerine insanoğlunun gıda, besin, yemek, beslenme sistemine ait kültürel ve toplumsal boyutları vurgulayarak gündelik yemek yeme eylemine dair düşünmenin yeni yollarını çözümlemek. |
Ders Kaynakları |
Bişirli, Hayati (2017). Yemek Sosyolojisi Yiyeceklere ve Mutfağa Sosyolojik Bakış. İstanbul: Phoenix Yayınevi. Akarçay, Erhan (2016). Beslencenin Sosyolojisi, İstanbul: Phoenix Yayınevi. Kitap Beardsworth, A., Keil, T. (2012). Yemek Sosyolojisi: Yemek ve Toplum Çalışmasına Davet, (Çev. Abdulbaki Dede), Ankara: Phoenix Yayınevi.
Ders Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 6 | 1 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kültür Kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Yemek Kültürü ve Etkileyen Faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Coğrafya ve Yemek Kültürü | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Din ve Yemek Kültürü | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İklim ve Yemek Kültürü | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Tarım ve Yemek Kültürü | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Yemek Kültürünün Tarihi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | İlk Çağda Yemek Kültürü | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Orta Çağ'da Yemek Kültürü | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Modern Çağ'da Yemek Kültürü | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Gelecekte Yemek Kültürü | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Yemek Akımları | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Fast Food | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Slow Food | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yemek kültürü kavramını açıklar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yemek kültürünün gelişimini tartışır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yemek akımlarını anlatır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yemek kültürü kavramını açıklar | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | - | - | - |
Yemek kültürünün gelişimini tartışır | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | - | - | - |
Yemek akımlarını anlatır | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | - | - | - |