Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Füzyon Mutfak | AŞÇ247 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Burak ÇITAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin farklı kültürlere ve coğrafyalara ait dünya mutfaklarını tek bir tabakta birleştirerek yenilikçi ve özgün yemek formülleri geliştirmeleri amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Füzyon mutfağının kapsamı, moleküler gastronomi, füzyon mutfağı-moleküler gastronomi ilişkisi, füzyon mutfağı menüleri, yaratıcı yemek formülleri, füzyon mutfağı ile fonksiyonel yemek formülleri |
Ders Kaynakları |
Can, A., Sünnetçioğlu, S., and Özkaya, F.D. 2012. Füzyon Mutfağı Uygulamalarının Gastronomi Turizminin Gelişimine Katkısı. 13. Ulusal Turizm Kongresi. Antalya
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, füzyon mutfağı kavramı, tarihçesi ve ortaya çıkışı öğrenilir. | Ders Laboratuar |
2 | Füzyon mutfağının gastronomi turizmine faydası, Türk ve dünya mutfaklarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi, uygulanan teknikler, kullanılan malzemeler. | Ders Laboratuar |
3 | Asya, Afrika, Avrupa'da kullanılan teknikleri | Ders Laboratuar |
4 | Kuzey Amerika, Ortadoğu mutfakları ve kullanılan teknikler | Ders Laboratuar |
5 | Füzyon mutfağının sınıflandırılması, füzyon mutfağı temel ürünleri, Mutfak Uygulaması | Ders Laboratuar |
6 | Moleküler gastronomi, moleküler gastronomi ve füzyon mutfağı ilişkisi, Mutfak Uygulaması | Ders Laboratuar |
7 | Füzyon mutfağı ve sürdürülebilirlik | Ders Laboratuar |
8 | Ara sınav. Füzyon mutfağı ve sürdürülebilirlik | Ders Laboratuar |
9 | Küreselleşme, dünyadaki yeni trendler | Ders Laboratuar |
10 | Füzyon mutfağı ve çikolata, pastacılık ürünleri, Mutfak Uygulaması | Ders Laboratuar |
11 | Füzyon mutfağında yaratıcılık, özgün tarifler geliştirme, Mutfak Uygulaması | Ders Laboratuar |
12 | Füzyon mutfağında interdisipliner çalışmanın önemi, Mutfak Uygulaması | Ders Laboratuar |
13 | Füzyon mutfağına fonksiyonel yaklaşım, Mutfak Uygulaması | Ders Laboratuar |
14 | Füzyon mutfağı Mutfak Uygulaması | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı mutfaklara ait yemekleri tek bir tabakta birleştirir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Türk ve Dünya mutfağında nyararlanarak fonksiyonel ve sağlıklı yemekler formülize eder. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Türk mutfağına ait yemekleri dünya mutfaklarında kullanılan teknikleri kullanara kiyileştirir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Farklı mutfaklara ait pişirme teknikleri tek tabakta birleştirir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Farklı mutfaklara ait gıda ürünlerini tek tabakta birleştirir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı mutfaklara ait yemekleri tek bir tabakta birleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk ve Dünya mutfağında nyararlanarak fonksiyonel ve sağlıklı yemekler formülize eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk mutfağına ait yemekleri dünya mutfaklarında kullanılan teknikleri kullanara kiyileştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı mutfaklara ait pişirme teknikleri tek tabakta birleştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı mutfaklara ait gıda ürünlerini tek tabakta birleştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |