Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yenilebilir Yabani Otlar | AŞÇ250 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; yenilebilir ot ve çiçekleri öğrenciye tanıtmak ve bu çiçeklerle otların çeşitli gıda ürünlerinde kullanımını öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Yenilebilir yabancı otların belirlenmesi ve tanıtılması, salatalarda, baharat olarak, çay ve yemek yapımında kullanılan yabancı otların gruplandırılması. Yenilebilir bu bitkilerin kullanım şekilleri hakkında bilgiler vermek. |
Ders Kaynakları |
Meuninck, T. (2014). Basic Illustrated Edilble Eild Plants and Useful Herbs, Falcon Guides.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Endemik Bitki Kavramı ve Coğrafi Dağılımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
2 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otlar ve Coğrafi Dağılımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
3 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Besin Değerleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
4 | Yenilebilir Çiçek Ve Yabani Otların Mutfakta Kullanım Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
5 | Yenilebilir Çiçek Ve Yabani Otların Mutfakta Kullanım Yöntemleri II | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
6 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Et Yemeklerinde Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
7 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Sebze Yemeklerinde Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
8 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Çorbalarda Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Salatalarda Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
10 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Tatlılarda Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
11 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların İçeceklerde Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
12 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Tabak Süslemesinde Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
13 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Kurutulması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
14 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Saklanması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Endemik bitki kavramını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yenilebilir çiçek ve yabani ot türlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yaşadığı bölgede bulunan yenilebilir çiçek ve yabani otları bulmayı öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yenilebilir çiçek ve yabani otları ayıklama, pişirme ve sunuma hazırlama yöntemlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Endemik bitki kavramını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilebilir çiçek ve yabani ot türlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaşadığı bölgede bulunan yenilebilir çiçek ve yabani otları bulmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilebilir çiçek ve yabani otları ayıklama, pişirme ve sunuma hazırlama yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |