Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Kaynakları Yönetimi | AŞÇ252 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Olgun ÇIRAK |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerde İnsan Kaynakları Departmanlarının işlevlerini, fonksiyonlarını yeni yaklaşımları da dikkate alarak sunmaktır |
Ders İçeriği |
İşletmenin destek aktiviteleri kapsamında yer alan insan kaynaklarının yönetimi ve ilkeleri,örgütlenmesi, iş analizi, personel planlaması, personel sağlama ve secme, oryantasyon, egitim, yetistirme ve gelistirme, kariyer planlaması, ödül ve ücretlendirme gibi temel fonksiyonları kapsar |
Ders Kaynakları |
Dursun BİNGÖL , İnsan Kaynakları Yönetimi
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar, dersin tanıtımı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İş Analizi ve İş Dizaynı | Ders Tartışmalı Ders |
3 | İnsan kaynakları planlaması | Ders Tartışmalı Ders |
4 | İnsan kaynakları temin ve seçimi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İnsan kaynakları yönetiminde eğitim, yetiştirme ve geliştirme faaliyetlerinin önem, amaç, ilke ve politikaları. | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Performans değerlendirme kavramı ve performans yönetimi sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Kariyer planlama | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İşletmelerde ücret yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Ücret sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | İş değerleme kavramı, yapısı, yöntemleri. | Ders Tartışmalı Ders |
12 | İnsan Kaynakları Yönetiminde Koruma İşlevi(iş Güvenliği ve işgören sağlığı) | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Çalışanların iş ortamına uyumlaştırılması | Ders Tartışmalı Ders |
14 | İşçi-işveren ilişkileri | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnsan kaynakları konusunda teorik bilgilere sahip olmak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Pratikte uygulananlara eleştirel bir gözle bakabilme becerisi kazanmak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnsan kaynakları yönetimini bütüncül olarak görebilmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnsan kaynakları yönetiminin stratejik önemini kavramak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnsan kaynakları konusunda teorik bilgilere sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pratikte uygulananlara eleştirel bir gözle bakabilme becerisi kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan kaynakları yönetimini bütüncül olarak görebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan kaynakları yönetiminin stratejik önemini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |