EN
  • Anasayfa
  • AŞÇ258 Tüketici Davranışı (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
AŞÇ258 - Tüketici Davranışı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tüketici Davranışı AŞÇ258 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
AŞÇILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Olgun ÇIRAK
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin tüketici davranışlarını anlamlandırma, analiz ederek bu süreci organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Tüketiciyi tanımak, tüketici davranış modellerini anlamak, Tüketici davranış rollerini anlamak, Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak, Tüketici karar alma sürecini değerlendirmek.

Ders Kaynakları Koç, E. (2019). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Seçkin Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 94
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,69
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tüketici, müşteri, alıcı kavramları Ders Tartışmalı Ders
2 Tüketici davranışındaki toplumsal gelişmeleri öğrenmek Ders Tartışmalı Ders
3 Tüketici Davranışları ve Pazarlama ilişkisi ve Konumlandırma Ders Tartışmalı Ders
4 Tüketici davranış modellerini anlamak (Klasik Tüketici Davranış Modelleri) Ders Tartışmalı Ders
5 Tüketici davranış modellerini anlamak (Modern Tüketici Davranış Modelleri) Ders Tartışmalı Ders
6 Tüketici davranış rollerini anlamak Ders Tartışmalı Ders
7 Tüketicinin Davranış Sürecinin Aşamaları Ders Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak Ders Tartışmalı Ders
10 Bireysel Tüketicinin Davranışına Etki eden faktörleri anlamak Ders Tartışmalı Ders
11 Endüstriyel Tüketicinin satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak Ders Tartışmalı Ders
12 Bireysel ve Endüstriyel Tüketici satın alma karar sürecini saptamak ve değerlendirmek Ders Tartışmalı Ders
13 Satın alma davranışını değerlendirmek ve yönetmek Ders Tartışmalı Ders
14 Genel Değerlendirme Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Genel tüketici davranışı hakkında bilgi sahibi olmak Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri saptamak Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tüketici davranışını etkileyen etmenleri kavramak. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, psikolojik ve sosyal etmenleri kavramak. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Algılama, öğrenme, inanç ve tutum kavramlarını açıklar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Genel tüketici davranışı hakkında bilgi sahibi olmak 1 4 3 1 1 3 1 1 2 1 4 3 3 - - -
Satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri saptamak 1 4 3 1 1 2 1 1 3 1 4 3 3 - - -
Tüketici davranışını etkileyen etmenleri kavramak. 1 4 2 1 1 3 1 1 2 1 4 3 3 - - -
Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, psikolojik ve sosyal etmenleri kavramak. 1 4 2 1 1 2 1 1 2 1 4 3 3 - - -
Algılama, öğrenme, inanç ve tutum kavramlarını açıklar 1 4 2 1 1 3 1 1 3 1 4 3 3 - - -