Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tüketici Davranışı | AŞÇ258 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | AŞÇILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Olgun ÇIRAK |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin tüketici davranışlarını anlamlandırma, analiz ederek bu süreci organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Tüketiciyi tanımak, tüketici davranış modellerini anlamak, Tüketici davranış rollerini anlamak, Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak, Tüketici karar alma sürecini değerlendirmek. |
Ders Kaynakları |
Koç, E. (2019). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Seçkin Yayıncılık.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tüketici, müşteri, alıcı kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Tüketici davranışındaki toplumsal gelişmeleri öğrenmek | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Tüketici Davranışları ve Pazarlama ilişkisi ve Konumlandırma | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Tüketici davranış modellerini anlamak (Klasik Tüketici Davranış Modelleri) | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Tüketici davranış modellerini anlamak (Modern Tüketici Davranış Modelleri) | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Tüketici davranış rollerini anlamak | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Tüketicinin Davranış Sürecinin Aşamaları | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Bireysel Tüketicinin Davranışına Etki eden faktörleri anlamak | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Endüstriyel Tüketicinin satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Bireysel ve Endüstriyel Tüketici satın alma karar sürecini saptamak ve değerlendirmek | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Satın alma davranışını değerlendirmek ve yönetmek | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Genel tüketici davranışı hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri saptamak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tüketici davranışını etkileyen etmenleri kavramak. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, psikolojik ve sosyal etmenleri kavramak. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Algılama, öğrenme, inanç ve tutum kavramlarını açıklar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Genel tüketici davranışı hakkında bilgi sahibi olmak | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | - | - | - |
Satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri saptamak | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | - | - | - |
Tüketici davranışını etkileyen etmenleri kavramak. | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | - | - | - |
Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, psikolojik ve sosyal etmenleri kavramak. | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | - | - | - |
Algılama, öğrenme, inanç ve tutum kavramlarını açıklar | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | - | - | - |