EN
  • Anasayfa
  • MOS106 Araştırma Teknikleri ve Seminer (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MOS106 - Araştırma Teknikleri ve Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Araştırma Teknikleri ve Seminer MOS106 1 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
AŞÇILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özgür SAYIN
Ders Veren
Amaç

Öğrencinin araştırma sürecini tanıması, bu süreçte uygulanacak adımları ve neler yapılması gerektiğini bilmesi ve sonuçta araştırmasını genel kurallar çerçevesinde raporlandırması

Ders İçeriği

Araştırma sürecini bilmek, araştırma sonucu elde edilen bilgileri yorumlayabilmek, genel ve etik kurallar çerçevesinde araştırmayı raporlandırmak

Ders Kaynakları ARIKAN, Rauf. (2005). Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. Ankara3. KAPTAN, Saim. (1977). Bilimsel Araştırma Teknikleri, Ankara.
KARASAR, Niyazi. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
A. De Crespigny, K. R. Minogue, Çağdaş Siyaset Felsefecileri, (Ed. Mete Tunçay), Remzi Kitabevi, İstanbul
David West, Kıta Avrupası Felsefesine Giriş, (Türkçesi, Ahmet Cevizci), Paradigma Yay., İstanbul,
Ders Notları (Ertan Efegil)
Sosyal Bilimlerde Araştırma yöntemleri, Prof. Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Beta yayınları
Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (Türkçesi, Ebru Kılıç), İstanbul Bilgi Ünv. Yay., İstanbul
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel kavram ilke ve yaklaşımlar
2 Araştırma teknik ve yöntemleri
3 Araştırma teknik ve yöntemleri
3 Araştırma teknik ve yöntemleri
5 Araştırma yapılması
6 Verilerin toplanması
7 Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemleri Sözlü
8 Ara sınav
8 Vize sınavı, Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemler
9 Verilerin istatistiksel çözümlemelerinin yapılması
10 Verilerin değerlendirilmesi
11 Raporun hazırlanması
12 Raporun tamamlanması
13 Seminerin sunumu ve tartışma
13 Seminerin sunumu ve tartışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler Yazılı Sınav İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme Yazılı Sınav Panel Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrenciler literatür tarayabilecek ve atıf yapabileceklerdir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder Yazılı Sınav Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar Yazılı Sınav Sözlü Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler, alanları ile ilgili bir araştırma önerisi yazabileceklerdir Yazılı Sınav Benzetim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Öğrenciler, bilimsel araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır - - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler - - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) - - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler literatür tarayabilecek ve atıf yapabileceklerdir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder - - - - - - - - - - - - - - - -
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, alanları ile ilgili bir araştırma önerisi yazabileceklerdir - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, bilimsel araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır - - - - - - - - - - - - - - - -