Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Programlamaya Giriş | İST106 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım-Bilgisayar ile uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Telat TÜRKYILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı bilgisayar bilimin gelişiminin yanında algoritma yapısı ve programlama temelinin kazandırılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Temel bilgisayar tarihi, sayı sistemleri, akış şemaları, algoritma geliştirme, program kodlama için gerekli tanımlamalar, değişkenler, kontrol yapıları,giriş-çıkış işlemleri ve derste gösterilen program üzerinde örnekleri kapsar. |
Ders Kaynakları |
Step by Step Visual Basic 2010 (Michael Halvorson)
Programming Visual Basic .NET (Dave Grundgeiger) Pro VB 2010 and The .NET Platform (Andrew Troelsen and Vidya Vrat Agarwal) mastering_microsoft_visual_basic_net2 Visual Basic (MEMİK YANIK) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 12 | 60 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Programlamanın tanıtımı, çeşitleri, kullanım alanları, yazılım kurulumu ve kod yazma ortamı | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
2 | Algoritma, akış şemaları, değişken tanımları ve kullanımları | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
3 | Karar Yapıları ve Döngüler | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
4 | Fonksiyonlar ve alt programlar | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
5 | Dosyalama işlemleri ve veri tabanları | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
6 | Nesneler ve kullanım bilgileri - Ara sınav | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Yazılım destekli çizim ve resimler | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
8 | Makro programlama dillerinin word, excel ve accses paket programlarında kullanımı. Autocad ortamında autolisp programlama dili. | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
9 | Matematik fonksiyonları kullanımı | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
10 | Yazıcı kullanımı ve çıktı alma işlemleri | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
11 | İnternet programcılığı, html, java script, mysql, sql server | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
12 | Menü ve Fare sağ tuş yazılımları tasarlama | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
13 | Yazılım geliştirme destek sistemleri | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
14 | Yazılım dağıtımı ve koruma yöntemleri | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yazılım kullanımı ve güvenlik | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yazılım destekli program yazma ve geliştirme | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yazılım nesnelerini tanıma ve kullanma | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Programlama dillerini ve yazılım ortamlarını öğrenme ve kullanma | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Problem çözme ve hesaplama yazılımları üretme | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yazılım kullanımı ve güvenlik | 4 | - | - | 4 | 5 | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
Yazılım destekli program yazma ve geliştirme | - | - | 4 | 5 | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | 5 | - | - |
Yazılım nesnelerini tanıma ve kullanma | 3 | - | - | - | 5 | - | - | 4 | - | - | - | 4 | - | - | - |
Programlama dillerini ve yazılım ortamlarını öğrenme ve kullanma | 5 | - | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problem çözme ve hesaplama yazılımları üretme | 5 | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |