Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nesnelerin İnterneti ve Uygulamaları | İST422 | 7 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Proje, Öğrenci Ödevleri (Görsel ve sözel sunumlar) |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Orhan GÖÇÜR |
Ders Veren | |
Amaç |
Nesnelerin İnterneti (IoT), internet üzerinden diğer cihaz ve sistemlerle veri bağlantısı ve paylaşımı amacıyla sensörler, yazılımlar ve diğer teknolojilerle gömülü olan fiziksel nesnelerin ağını açıklar. Bu cihazlar, sıradan ev nesnelerinden gelişmiş endüstriyel araçlara kadar değişiklik gösterir. IoT 21. yüzyılın en önemli teknolojilerinden biri haline gelmiştir. Artık günlük nesneleri (mutfak gereçleri, otomobiller, termostatlar, bebek monitörleri) gömülü cihazlar aracılığıyla internete bağlayabileceğimize göre, insanlar, süreçler ve nesneler arasında sorunsuz iletişim mümkündür. Fiziksel nesneler, düşük maliyetli hesaplama, bulut, büyük veri, analitik ve mobil teknolojiler aracılığıyla verileri minimum insan müdahalesiyle paylaşabilir ve toplayabilir. Dijital sistemler, bu hiper bağlantılı dünyada bağlantılı nesneler arasındaki her etkileşimi kaydedebilir, izleyebilir ve ayarlayabilir. Fiziksel dünya dijital dünya ile buluşarak iş birliği yapar. IoT uygulamaları, buluttaki büyük miktarda bağlantılı sensör verilerini analiz etmek için makine öğrenimi algoritmalarını kullanır. Gerçek zamanlı IoT kumanda tablolarını ve uyarılarını kullanarak anahtar performans göstergeleri, hatalar arasındaki ortalama süreye ilişkin istatistikler ve diğer bilgilere ilişkin görünürlük elde edersiniz. Makine öğrenimi tabanlı algoritmalar, ekipman anormalliklerini tespit edebilir ve kullanıcılara uyarı gönderebilir ve hatta otomatik düzeltmeleri veya proaktif sayaç ölçümlerini tetikleyebilir. Bu dersin amacı, nesnelerin interneti ile ilgili kavramları, donanımları, platformları ve yazılımları tanıtmak ve uygulamaktır. Öğrenci dersin sonunda, nesnelerin internetinin temel prensipleri, iletişim protokol yapılarını, donanımları bileşenleri, veri haberleşmesini, platform işlevleri, bileşenler arasındaki ilişkiler ve kısmi güvenlik hakkında bilgi sahibi olacaktır. Ayrıca, eğitim ortamının imkan sağlaması durumunda nesnelerin interneti proje tasarımı ve uygulanması geliştirilecektir. |
Ders İçeriği |
Nesnelerin İnterneti için verilmesi planlanan içerik özet olarak temel kavramlar, temel donanımlar, sensörler, sinyal-görüntü İşleme, veri işleme ve sıkıştırma, ağ ve protokoller, pratik hazır platformlar, programlama temelleri, veri saklama ve haberleşme için programlama, nesnelerin interneti ve büyük veri, nesnelerin interneti güvenliği başlıklarından meydana gelmektedir. |
Ders Kaynakları |
Atzori, L., Lera A., Morabito, G., 2010. Internet of things:
A survey. Journal of Computer Networks, 54, 2787-
2805.
Chen, M., Wan, J., Li, F., 2012. Machine-to machine communications: Architectures standarts and applications. KSII Transactions on Internet and Informations Systems, 2, 480-497. Jamali, J., Bahrami, B., Heidari, A., Allahverdizadeh, P., & Norouzi, F. (2020). Towards the Internet of Things. Springer International Publishing. Sinclair, B. (2017). IoT Inc: How your company can use the internet of things to win in the outcome economy. McGraw Hill Professional. Balas, V. E., Solanki, V. K., Kumar, R., & Ahad, M. A. R. (Eds.). (2020). A Handbook of Internet of Things in Biomedical and Cyber Physical System. Springer International Publishing. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Nesnelerin interneti (Iot) Nedir? | Ders |
2 | Iot un kullanım alanları Iot la neler mümkün hale gelebilir? | Ders |
3 | Endüstriyel Iot | Ders |
4 | İşletmeyi daha iyi yönetmeye yardımcı olmak için IoT verilerinden veri temelli içgörüler türetme | Ders |
5 | Iot ile işletme | Ders |
6 | Iot ile üretkenlik | Ders |
7 | Iot ile haberleşme ve güvenlik | Ders |
8 | Iot Uygulamaları Saas | Ders |
9 | Makine izleme ve ürün kalitesi izleme | Ders |
10 | giyilebilir cizhazlar | Ders |
11 | üretimde Iot | Ders |
12 | Otomotivde Iot | Ders |
13 | Taşımacılık ve lojisitikte Iot | Ders |
14 | Iot ve gelecek | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Iot u bilir ve kullanım alanlarını keşfeder | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Iot un çeşitli uygulamalarını öğrenir ve daha başka hangi alanlara uygulanabileceğini yada nasıl geliştirilebileceğini keşfeder | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İyi bilinen Nesnelerin İnterneti (IoT) donanımlarını tarif edebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Nesnelerin İnterneti (IoT) cihazlarını sınıflayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
IoT projesi tasarlama ve IoT projeleri için uygun donanım ve yazılımı seçebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir IoT donanımının uygun tekniklerle güvenliğinin sağlama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Arduino, ESP32 ve Raspberry Pi gibi donanım ayarı için IoT uygulama geliştirme amaçlı programlayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Veri toplama ve depolamanın temel prensiplerini kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Iot u bilir ve kullanım alanlarını keşfeder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Iot un çeşitli uygulamalarını öğrenir ve daha başka hangi alanlara uygulanabileceğini yada nasıl geliştirilebileceğini keşfeder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İyi bilinen Nesnelerin İnterneti (IoT) donanımlarını tarif edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nesnelerin İnterneti (IoT) cihazlarını sınıflayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
IoT projesi tasarlama ve IoT projeleri için uygun donanım ve yazılımı seçebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir IoT donanımının uygun tekniklerle güvenliğinin sağlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arduino, ESP32 ve Raspberry Pi gibi donanım ayarı için IoT uygulama geliştirme amaçlı programlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri toplama ve depolamanın temel prensiplerini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |