EN
  • Anasayfa
  • GKA110 Tahıl Teknolojisi ve Kalite Kontrolü (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
GKA110 - Tahıl Teknolojisi ve Kalite Kontrolü
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tahıl Teknolojisi ve Kalite Kontrolü GKA110 2 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
GIDA KALİTE KONTROLÜ VE ANALİZİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Çiğdem MUŞTU CEYLAN
Ders Veren
Amaç

Tahıl tanesini tanımak ve tahıl ürünleri teknolojisine hakim olmak. Tahıl ürünleri üretimini kontrol etme yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Tahıl bileşenleri, tahıl kalitesi, tahıl ürünleri. Tahıllardan numune almak, buğday analizlerini yapmak/değerlendirmek. Hamurda analizleri, ekmeklerde, makarna ve bisküvide duyusal ve kimyasal analizler

Ders Kaynakları Prof.Dr.Sıdıka Bulduk, Gıda Teknolojisi, 4. Baskı 2007 Detay Yayıncılık
Elgün, A. Türker, S. Bilgiçli, N. Tahıl ve Ürünlerinde Analitik Kalite Kontrolü. Konya, 2014
Prof. Dr. Selman Türker, Doç. Dr. Nermin Bilgiçli. Selçuk Üniversiesi Ziraat Fakültesi Ders Notları, Konya, 2005.
Hecer, C., Ulusoy, B. Gıda Analizleri, Dora Yayıncılık, 2015
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 1 2
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 8 4 32
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 105
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tahılların sınıflandırılması, Tahıl tanesinin yapısı ve kimyasal bileşimi Ders
2 Buğday kalitesini etkileyen faktörler Ders
3 Temizleme ve tavlama Ders
4 Öğütme, un ve buğday paçalı Ders
5 Numune Hazırlama, Buğdayda Yabancı Madde Miktarı Tayini Ders Laboratuar
6 Buğdayda Un Verimi Tayini, Buğdayda Nem Tayini Ders Laboratuar
7 Buğdayda Protein Tayini Ders Laboratuar
8 Buğdayda Kül Analizi Ders Laboratuar
9 Hamur kalitesi ve analizler (Farinograf ve Ekstensograf analizleri) Ders Sınıf Dışı Çalışma
10 Hamur kalitesi ve analizler (Miksograf ve Alveograf analizleri) Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Ekmek üretimi ve fiziksel, kimyasal ve duyusal analizler Ders Laboratuar
12 Makarna üretimi ve fiziksel, kimyasal ve duyusal analizler Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma
13 Bisküvi üretimi ve fiziksel, kimyasal ve duyusal analizler Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 Bulgur üretimi ve fiziksel, kimyasal ve duyusal analizler Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tahıl tanesi ve bileşimi öğrenme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Mevzuat ve analiz metotlarına uygun olarak tahıllardan numune alma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Buğday ve buğday unu analizlerini yapma/değerlendirme Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Hamur, ekmek, makarna ve bisküvi analizlerini yapma/değerlendirme yeterliklerinin kazandırılması Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tahıl tanesi ve bileşimi öğrenme - - - - - - - 5 - - - 5 - - -
Mevzuat ve analiz metotlarına uygun olarak tahıllardan numune alma - - - - 5 - - 4 5 5 5 - - - -
Buğday ve buğday unu analizlerini yapma/değerlendirme - - - - - - - 5 5 5 3 - - - -
Hamur, ekmek, makarna ve bisküvi analizlerini yapma/değerlendirme yeterliklerinin kazandırılması - - - - - - - 5 5 5 - 5 - - -