Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistik | GKA112 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | GIDA KALİTE KONTROLÜ VE ANALİZİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Çiğdem MUŞTU CEYLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrenciye çalışma yaşamında gerekli olacak istatistik bilgilerini vermek, değişkenler arasındaki ilişkileri tahmin ve test etme ile öngörmede kullanılan istatistiksel yaklaşımları ve teknikleri öğretmek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bazı temel istatistiksel kavramlar, tanımlar. Verilerin düzenlenmesi, frekans dağılımları, olasılık hesapları, grafikler. Merkezi Eğilim Ölçüleri (Ortalamalar). Değişkenlik Ölçüleri istatistiksel analizler, hipotez testleri |
Ders Kaynakları |
Teori ve Uygulamalarıyla İstatistiksel Yöntemler, Enis Sınıksaran, 3. Baskı, Türkmen Kitabevi, 2011.
M.R.Spiegel ve L.J. Stephens, “İstatistik”, Nobel Yayınevi (İlk 5 Bölüm) Prof.Dr. Fikri Akdeniz,”Olasılık ve İstatistik”, Baki Kitabevi Prof.Dr. Merih İpek, “Betimsel İstatistik”, Beta Yayınevi İşbilen Yücel, L., İstatistik Ders Notları, İstanbul Üniv. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 16 | 1 | 16 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bazı temel istatistiksel kavramlar, tanımlar | Ders |
2 | Verilerin elde edilmesi ve düzenlenmesi | Ders |
3 | Veri grafikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Merkezi eğilim ölçüleri (ortalamalar) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Mod, medyan ve bölenler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Merkezi değişim ölçüleri (standart sapma, değişim katsayısı) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Momentler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Kesikli ve sürekli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Güven aralıkları (iki anakütle) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Güven aralıkları (iki anakütle) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Hipotezlerin ifade edilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Anakütle ortalamasına ilişkin hipotez testleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Regresyon analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Ki-kare testleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Verileri toplamak ve serilere dönüştürmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Veri sonuçlarını değerlendirmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İstatistik yazılım programlarını kullanabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Temel İstatistiksel dağılımları kullanabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verileri toplamak ve serilere dönüştürmek | 5 | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri sonuçlarını değerlendirmek | 5 | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
İstatistik yazılım programlarını kullanabilmek | 5 | 5 | - | - | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
Temel İstatistiksel dağılımları kullanabilmek | 5 | 4 | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |