Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gıdalarda Enstrümental Analizler | GKA203 | 3 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | GIDA KALİTE KONTROLÜ VE ANALİZİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Fatih TOZOĞLU |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Fatih TOZOĞLU |
Amaç |
Bu dersin amacı,Modern analiz yöntemleri, analizcinin hatalarını en aza indiren yöntem ve cihazları kullanır. Kullanılan yöntemlerin dayandığı prensipler, analizlerin doğruluğu ve kesinliğini sağlamaya yönelik olmalarının dışında yorum gerektiren durumlarda doğru yol gösterici yaklaşımları içine alır. |
Ders İçeriği |
Bir Asid-Baz İndikatörünün Dissosiasyon Sabitinin Belirlenmesi Işık Saçınım Fotometrisi-I Türbidimetri ve Nefelometri Refraktometrik Ölçümler |
Ders Kaynakları |
Instrumental Analysis Laboratory Notes,Prof.Dr.Adnan AYDIN
Instrumental Analysis, D.A.Skoog Instrumental Analysis, Prof.Dr.Turgut GÜNDÜZ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bir Asid-Baz İndikatörünün Dissosiasyon Sabitinin Belirlenmesi | |
2 | Bir Asid-Baz İndikatörünün Dissosiasyon Sabitinin Belirlenmesi | |
4 | Işık Saçınım Fotometrisi-I Türbidimetri ve Nefelometri | |
4 | Işık Saçınım Fotometrisi-I Türbidimetri ve Nefelometri | |
5 | Refraktometrik Ölçümler | |
5 | Refraktometrik Ölçümler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Polarimetri | |
8 | Polarimetri | |
10 | Spektrofluorimetrik Ölçümler | |
10 | Spektrofluorimetrik Ölçümler | |
12 | Atomik Absorpsiyon Spektrofotometresi | |
13 | Atomik Absorpsiyon Spektrofotometresi | |
13 | Atomik Absorpsiyon Spektrofotometresi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Spektroflorometrik yöntemler kullanarak analiz yapar. | |||
Atomik absorpsiyon spektrometresi kullanarak kantitatif metal analizleri yapar. | |||
Işığın saçınımından ve kırılmasından faydalanarak analizler yapar. | |||
Belirli bir düzlemde ilerleyen ışığın sapmasından faydalanarak içerik ve geometrik izomer analizleri yapar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Spektroflorometrik yöntemler kullanarak analiz yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Atomik absorpsiyon spektrometresi kullanarak kantitatif metal analizleri yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Işığın saçınımından ve kırılmasından faydalanarak analizler yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Belirli bir düzlemde ilerleyen ışığın sapmasından faydalanarak içerik ve geometrik izomer analizleri yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |