Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Sağlığı ve Güvenliği | GKA224 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | GIDA KALİTE KONTROLÜ VE ANALİZİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mesut KAPLAN Öğr. Gör. Çiğdem MUŞTU CEYLAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Duygu KURU |
Amaç |
İş güvenliği ve işçi sağlığı hakkında bilgi vermek ve bunlarla ilgili gerekli olan yeterliklerin kazandırılmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
İş sağlığı ve güvenliği terminolojisi. Gıda sektöründeki iş güvenliğiyle ilgili riskler. Kaza Sebeplendirme Yöntemleri ve Kaza Teorileri. İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları. İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı. İş Güvenliği ile ilgili Kurumlar. Gıda Sektöründe İş Güvenliği Uygulamaları. Süreç Tehlike Analizi. Risk Analizi ve Değerlendirilmesi. İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri. |
Ders Kaynakları |
Ercüment N. Dizdar, İş Güvenliği, 2006
Özlem Özkılıç İş sağlığı, güvenliği ve çevresel etki risk değerlendirmesi, 2007 Aydın Şık, Semra Akar 1 Şahingöz, "İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi", Detay Yayıncılık, 2015. Ercüment N. Dizdar, İş Güvenliği, 2006 Özlem Özkılıç İş sağlığı, güvenliği ve çevresel etki risk değerlendirmesi, 2007 Aydın Şık, Semra Akar 1 Şahingöz, "İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi", Detay Yayıncılık, 2015. Risk Med Akademi Yayınları, "İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Bilgileri", 2015. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliğinin Kavram ve Kurallarının Gelişimi | Ders |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü | Ders |
3 | Dünyada ve Türkiye'de İş Sağlığı ve Güvenliği, İSG ile ilgili Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar ve Sözleşmeler | Ders |
4 | İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları | Ders |
5 | Çalışanların emniyetini sağlama | Ders |
6 | Fiziksel Risk Etmenleri ve Korunma Yolları | Ders |
7 | Kimyasal Risk Etmenleri ve Korunma Yolları | Ders |
8 | Biyolojik Risk Etmenleri ve Korunma Yolları | Ders |
9 | İş Hijyeni | Ders |
10 | Elektrikle çalışmalar, yangın ve acil durum planları | Ders |
11 | Süreç Tehlike Analizi | Ders |
12 | Gıda sektöründe karşılaşılabilecek tehlikeler ve önleme yöntemleri | Ders |
13 | Risk Analizi ve Değerlendirmesi | Ders |
13 | Risk Analizi ve Değerlendirmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çalışma emniyetini sağlamak | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Meslek hastalıklarına karşı önlem almak | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İş ortamı güvenliği sağlama | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İlk yardım tedbirlerini almak | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çalışma emniyetini sağlamak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Meslek hastalıklarına karşı önlem almak | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İş ortamı güvenliği sağlama | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İlk yardım tedbirlerini almak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |