Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nanoteknoloji ve Uygulama Alanları | GKA232 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | GIDA KALİTE KONTROLÜ VE ANALİZİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Duygu KURU Öğr. Gör. Dr. Çiğdem MUŞTU CEYLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, nanoteknoloji ve gıdalardaki uygulamaları hakkında temel bilgilerin, prensiplerin ve yeni gelişmelerin öğretilmesidir. Ayrıca gıda sanayindeki nanoteknolojik gelişmeler ve bunların insan sağlığı ve çevre üzerine etkileri açıklanacaktır. |
Ders İçeriği |
Nanoteknoloji nedir? Günümüzde nanoteknolojinin önemi, nano yapıların özellikleri, nanoteknolojinin gıda alanında uygulamaları, nanoteknolojinin yaşam üzerine etkileri, gıdalardaki nanoteknoloji uygulamalarında gelecek trendleri |
Ders Kaynakları |
Huang, Q. 2012. Nanotechnology in the Food, Beverage and Nutraceutical Industries. Woodhead Publishing, 480p.
Pray, L., Yaktine, A. 2009. Nanotechnology in Food Products: Workshop Summary. National Academies Press, 146 p. Ramsden, J. 2009. Essentials of Nanotechnology. Jeremy Ramsden & Ventus Publishing, 126 p. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Nanoteknolojiye giriş | Ders |
2 | Nanoteknolojinin, insan sağlığı ve çevre üzerindeki etkileri | Ders |
3 | Nanokompozitler ve nanoyapılar | Ders |
4 | Nanokompozitlerin gıda ambalajlamadaki uygulamaları | Ders |
5 | Nanoemülsiyonlar ve uygulamaları | Ders |
6 | Gıdalarda nano teknikler: membrane emülsifikasyonu, atomizasyon | Ders |
7 | Nanofiltrasyon | Ders |
8 | Nanoenkapsülasyon | Ders |
9 | Yenilebilir nanokaplamalar | Ders |
10 | Antimikrobiyal nanomateryaller ve uygulamaları | Ders |
11 | Gıdalardaki nanosensörler | Ders |
12 | Biyopolimerik nanopartiküller ve uygulamaları | Ders |
13 | Biyonanoteknoloji ve gıdalardaki uygulamaları | Ders |
14 | Gıdalardaki nanoteknoloji uygulamalarında gelecek trendleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, nanoteknoloji ile ilgili temel bilgileri öğrenir. | |||
Öğrenciler, gıda sanayiindeki nanoteknoloji uygulamalarını öğrenir. | |||
Öğrenciler, nanoteknolojik gelişmelerin insan sağlığı ve çevre üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, nanoteknoloji ile ilgili temel bilgileri öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Öğrenciler, gıda sanayiindeki nanoteknoloji uygulamalarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
Öğrenciler, nanoteknolojik gelişmelerin insan sağlığı ve çevre üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4,67 | 4,67 | 4,67 | 4,67 | 4,33 | 4 | 4 |