Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi ve Fonksiyonel Gıdalar | GID139 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | GIDA KALİTE KONTROLÜ VE ANALİZİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Çiğdem MUŞTU CEYLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciler fonksiyonel gıdalar, sağlık ve hayat tarzı ile ilişkilendirilmesi ve üretim yöntemleri, kullanılan farklı özel ingrediyen tipleri, pazarlanma stratejileri, dünya gıda piyasalarındaki yeri ve ilgili yasal düzenlemeler gibi konularda bilgi birikimi kazanacaklardır. |
Ders İçeriği |
Fonksiyonel bileşenlerinin sınıflandırılması, özellikleri, beslene açısından önemleri, fitokimyasallar, fenolik bileşenler, diyet lifi, elzem aminoasit ve yağ asitleri, Omega 3 ve Omega 6, probiyotik, prebiyotik ve sinbiyotikler. Yeşil çay, sarımsak, keten tohumu gibi çeşitli gıdaların fonksiyonel bileşenler açısından incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
Functional Foods For Disease Prevention, Shibamoto T, Terao J, Chips, 1998.
Essentials Of Functional Foods, Schmidl MK, Labuza K, An Aspen Pres, 2001. Güzel Seydim, Z. B. Fonksiyonel Beslenme, Sidas Yayınları, 2016. Baysoy, G. Fonksiyonel Gıdalar, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara, 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fonksiyonel gıda ve beslenme tanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Probiyotik bakteriler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Prebiyotikler ve sinbiyotikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Fitosteroller, Karotenoidler ve Flavonoidler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Fitosteroller, Karotenoidler ve Flavonoidler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Fitoöstrojenler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Omega yağ asitleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Fonksiyonel mineraller | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Fonksiyonel süt ürünleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Fonksiyonel tahıl ürünleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Fonksiyonel özelliğe sahip bitkiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Düşük kalorili gıdaların incelenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Diyabetik ve glütensiz gıdaların incelenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Fonksiyonel gıdalarla ilgili yasal düzenlemeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Diyet lifler, yağ bazlı fonksiyonel bileşenler, antioksidanlar, fitokimyasallar, protein bazlı fonksiyonel gıdalar ve kimyasal yapıları, hammaddeleri, elde yöntemleri, gıdalarda kullanımları ve sağlık etkileri hakkında bilgiye sahip olma | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Fonksiyonel gıdalar, sınıflandırılmaları, pazar durumları, yasal düzenlemeleri ve gelecek trendleri hakkında bilgiye sahip olma | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Fonksiyonel gıdalar ve sağlık ilişkisi, biyoyararlılıkları hakkında bilgiye sahip olma | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Diyet lifler, yağ bazlı fonksiyonel bileşenler, antioksidanlar, fitokimyasallar, protein bazlı fonksiyonel gıdalar ve kimyasal yapıları, hammaddeleri, elde yöntemleri, gıdalarda kullanımları ve sağlık etkileri hakkında bilgiye sahip olma | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Fonksiyonel gıdalar, sınıflandırılmaları, pazar durumları, yasal düzenlemeleri ve gelecek trendleri hakkında bilgiye sahip olma | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Fonksiyonel gıdalar ve sağlık ilişkisi, biyoyararlılıkları hakkında bilgiye sahip olma | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Diyet lifler, yağ bazlı fonksiyonel bileşenler, antioksidanlar, fitokimyasallar, protein bazlı fonksiyonel gıdalar ve kimyasal yapıları, hammaddeleri, elde yöntemleri, gıdalarda kullanımları ve sağlık etkileri hakkında bilgiye sahip olma | |||
Fonksiyonel gıdalar, sınıflandırılmaları, pazar durumları, yasal düzenlemeleri ve gelecek trendleri hakkında bilgiye sahip olma | |||
Fonksiyonel gıdalar ve sağlık ilişkisi, biyoyararlılıkları hakkında bilgiye sahip olma | |||
Diyet lifler, yağ bazlı fonksiyonel bileşenler, antioksidanlar, fitokimyasallar, protein bazlı fonksiyonel gıdalar ve kimyasal yapıları, hammaddeleri, elde yöntemleri, gıdalarda kullanımları ve sağlık etkileri hakkında bilgiye sahip olma | |||
Fonksiyonel gıdalar, sınıflandırılmaları, pazar durumları, yasal düzenlemeleri ve gelecek trendleri hakkında bilgiye sahip olma | |||
Fonksiyonel gıdalar ve sağlık ilişkisi, biyoyararlılıkları hakkında bilgiye sahip olma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Diyet lifler, yağ bazlı fonksiyonel bileşenler, antioksidanlar, fitokimyasallar, protein bazlı fonksiyonel gıdalar ve kimyasal yapıları, hammaddeleri, elde yöntemleri, gıdalarda kullanımları ve sağlık etkileri hakkında bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fonksiyonel gıdalar, sınıflandırılmaları, pazar durumları, yasal düzenlemeleri ve gelecek trendleri hakkında bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fonksiyonel gıdalar ve sağlık ilişkisi, biyoyararlılıkları hakkında bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diyet lifler, yağ bazlı fonksiyonel bileşenler, antioksidanlar, fitokimyasallar, protein bazlı fonksiyonel gıdalar ve kimyasal yapıları, hammaddeleri, elde yöntemleri, gıdalarda kullanımları ve sağlık etkileri hakkında bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fonksiyonel gıdalar, sınıflandırılmaları, pazar durumları, yasal düzenlemeleri ve gelecek trendleri hakkında bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fonksiyonel gıdalar ve sağlık ilişkisi, biyoyararlılıkları hakkında bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diyet lifler, yağ bazlı fonksiyonel bileşenler, antioksidanlar, fitokimyasallar, protein bazlı fonksiyonel gıdalar ve kimyasal yapıları, hammaddeleri, elde yöntemleri, gıdalarda kullanımları ve sağlık etkileri hakkında bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fonksiyonel gıdalar, sınıflandırılmaları, pazar durumları, yasal düzenlemeleri ve gelecek trendleri hakkında bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fonksiyonel gıdalar ve sağlık ilişkisi, biyoyararlılıkları hakkında bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diyet lifler, yağ bazlı fonksiyonel bileşenler, antioksidanlar, fitokimyasallar, protein bazlı fonksiyonel gıdalar ve kimyasal yapıları, hammaddeleri, elde yöntemleri, gıdalarda kullanımları ve sağlık etkileri hakkında bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fonksiyonel gıdalar, sınıflandırılmaları, pazar durumları, yasal düzenlemeleri ve gelecek trendleri hakkında bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fonksiyonel gıdalar ve sağlık ilişkisi, biyoyararlılıkları hakkında bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |