| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sayısal Tasarım | ELO106 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Metehan ÖNAL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Multivibratörler ve Flip Flop’lar ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Senkron Sıralı / Ardışıl Devreleri açıklamak, Sayıcıları tanıtmak, Kaydedicileri ve Kaydedici çeşitlerini öğretmek, Bellekleri detaylandırılarak / gruplandırarak bellek kapasitesini artırma becerisini kazandırmak, Programlanabilir Lojik Elemanları açıklamak |
| Ders İçeriği |
Multivibratörler ve Flip Flop’lar ile ilgili temel kavramları tanıyarak Senkron Sıralı / Ardışıl Devrelerde kullanımlarını anlamak. Sayıcıları ve sayıcı çeşitleri ile sayıcı tasarımlarını açıklamak. Kaydedicileri ve Kaydedici çeşitlerini öğretmek, Bellekleri detaylandırılarak / gruplandırarak bellek kapasitesini artırma becerisini kazandırmak, Programlanabilir Lojik Elemanları açıklamak. |
| Ders Kaynakları |
[1] Mano Morris, “Digital Design”, Prentice Hall
**MANTIK DEVRELERİ:SAYISAL ELEKTRONİK, HÜSEYİN EKİZ, 2005, DEĞİŞİM YAYINEVİ [4]EKİZ Hüseyin ''Mantık Devreleri'' Değişim Yayınları Adapazarı 2003 [2] DOĞRU Harun, “Dijital Elektronik [3]EKİZ Hüseyin ''Sayısal Elektronik'' Değişim Yayınları Adapazarı 2000 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 7 | 28 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 7 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Birleşimsel mantık ile ardışık mantık arasındaki farklılıkların açıklanması ve ardışık mantık devrelerinin çalışma mantığı. | Laboratuar Sözlü |
| 2 | Mandal devrelerinin çalışması, mantık simgeleri ve uygulama alanları. | Laboratuar Sözlü |
| 3 | Flip-flop devrelerinin çalışması, mantık simgeleri ve uygulama alanları. Dalga şekilleri çizimleri | Laboratuar Sözlü |
| 4 | Tek atımlı ve zamanlayıcı devrelerinin çalışma mantığı ve devre tasarımı. | Laboratuar Sözlü |
| 5 | Asenkron sayıcıların çalışması ve sayıcı tümleşik devreleri ile tasarım. | Laboratuar Sözlü |
| 6 | Senkron sayıcıların çalışması ve sayıcı tümleşik devreleri ile tasarım. | Laboratuar Sözlü |
| 7 | Kaskad sayıcılar ve diğer sayıcı uygulamaları ve sayıcı tümleşik devreleri ile tasarımları. | Laboratuar Sözlü |
| 8 | Ara Sınav, sayıcı tasarımları | Laboratuar Sözlü |
| 9 | Kaymalı yazmaçların çeşitleri ve çalışması. | Laboratuar Sözlü |
| 10 | Kaymalı yazmaçların uygulama alanları, kaymalı yazmaç tümleşik devreleri. | Laboratuar Sözlü |
| 11 | Kaymalı yazmaç uygulamalarında kaymalı yazmaç tümleşik devreleri ile tasarım yapılması. | Laboratuar Sözlü |
| 12 | Dijital/Analog ve Analog/Dijital Dönüştürücülerin kullanılma alanları ve ön bilgilerin verilmesi. | Laboratuar Sözlü |
| 13 | Dijital/Analog Dönüştürücülerin çeşitleri ve çalışma mantığı. Temel kavramlar ve hesaplamalar. | Laboratuar Sözlü |
| 14 | Analog/Dijital Dönüştürücülerin çeşitleri ve çalışma mantığı. Temel kavramlar ve hesaplamalar. | Laboratuar Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sayısal Karşılaştırma ve Aritmetik İşlem Yapabilen Çok Fonksiyonlu Devreleri Analiz Edebilme ve Tasarlayabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Sayısal Aritmetik İşlemleri Kavrama ve Sayısal Aritmetik Devreleri Analiz ve Tasarlama Becerisi | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Flip-Flop’lar ve Data Kaydedicileri Sınıflandırabilme ve İşlevsel Yapısını Kavrayabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Özel Sayıcı Devreleri Tasarlayabilme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Sayı Sistemleri ve Sayısal Kodlama Çeşitlerini Anlama | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sayısal Karşılaştırma ve Aritmetik İşlem Yapabilen Çok Fonksiyonlu Devreleri Analiz Edebilme ve Tasarlayabilme | 1 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | ;
| Sayısal Aritmetik İşlemleri Kavrama ve Sayısal Aritmetik Devreleri Analiz ve Tasarlama Becerisi | 1 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | ;
| Flip-Flop’lar ve Data Kaydedicileri Sınıflandırabilme ve İşlevsel Yapısını Kavrayabilme | 1 | 1 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | ;
| Özel Sayıcı Devreleri Tasarlayabilme | 1 | 1 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | ;
| Sayı Sistemleri ve Sayısal Kodlama Çeşitlerini Anlama | 1 | 1 | 3 | - | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0,4 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |