• Anasayfa
  • ELO225 İşlemsel Yükselteçler (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ELO225 - İşlemsel Yükselteçler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İşlemsel Yükselteçler ELO225 3 3 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Emre EREN
Ders Veren
Amaç

Derste öğrencilere, - Yükselteçlerin negatif geribesleme analizi - Ayrımsal yükselteçlerin analiz ve tasarımı - İşlemsel yükselteçlerin iç yapısı - İşlemsel yükselteç uygulamaları - Güç yükselteçlerinin analiz ve tasarımı - Pozitif geribesleme, osilatörler ve sinyal üreteçlerinin analizi - Sayısal mantık devreleri (BJT, CMOS vb.) konularının aktarılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Geribesleme kavramı ve geribesleme yükselteçleri, Ayrımsal yükselteçler, İşlemsel yükselteçler, Güç yükselteçleri, Pozitif geribesleme, osilatörler ve sinyal üreteçleri, Sayısal mantık devreleri (BJT, CMOS vb.)

Ders Kaynakları A. S. Sedra and K. C. Smith, Microelectronic Circuits, Oxford Uni. Press, 2009 (6th ed.)
R. L. Boylestad and L. Nashelsky, Electronic Devices and Circuit Theory, Pearson, 2012, (11th ed.)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 6 18
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 6 18
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 5 15
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 5 15
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 12 24
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 13 26
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 286
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 11,22
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yükselteç Tipleri ve geribesleme kavramı
2 Geribesleme yükselteçlerinin analizi
3 Geribesleme yükselteçlerinin analizi
4 Ayrımsal yükselteçler
5 Ayrımsal yükselteçler ve akım aynaları
6 İşlemsel yükselteçlerin iç yapısı
7 İşlemsel yükselteç uygulamaları
8 Ara Sınav
8 Ara Sınav -İşlemsel Yükselteç Uygulamaları
9 Güç yükselteçleri
10 Pozitif geribesleme, osilatörler ve sinyal üreteçleri
11 Temel sayısal devre kavramları (VTC eğrisi, güç yitimi, yayılım gecikmesi vb.)
12 Sayısal mantık devreleri (BJT, CMOS vb.)
13 İleri seviye mantık devreleri (BJT, CMOS vb.)
14 İleri seviye mantık devreleri (BJT, CMOS vb.)
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ayrımsal ve işlemsel yükselteç devrelerini analiz etmekte ve uygulamalarını anlamaktadır,
Verilen özelliklere göre işlemsel yükselteç devreleri tasarlayabilmektedir,
Güç yükselteç devrelerini analiz edebilmekte ve tasarlayabilmektedir,
Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci; Negatif ve pozitif geribesleme devrelerini anlamıştır ve tanımaktadır,
Osilatör ve sinyal üreteci devrelerini anlamaktadır,
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Ayrımsal ve işlemsel yükselteç devrelerini analiz etmekte ve uygulamalarını anlamaktadır, - - - - - - - - - - - - -
Verilen özelliklere göre işlemsel yükselteç devreleri tasarlayabilmektedir, - - - - - - - - - - - - -
Güç yükselteç devrelerini analiz edebilmekte ve tasarlayabilmektedir, - - - - - - - - - - - - -
Dersi başarıyla bitiren bir öğrenci; Negatif ve pozitif geribesleme devrelerini anlamıştır ve tanımaktadır, - - - - - - - - - - - - -
Osilatör ve sinyal üreteci devrelerini anlamaktadır, - - - - - - - - - - - - -