| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Rüzgar ve Dalga Enerjisi | ENE233 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Alperen Buğra ÇOLAK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Rüzgar enerjilerinin genel konseptleri. |
| Ders İçeriği |
Temel rüzgar enerjisi terimleri, rüzgar türbinleri, enerji üretimi. |
| Ders Kaynakları |
Alternatif Enerji Kaynakları
İsmet Akova, Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Nobel Basımevi, Ankara, 2008. Yusuf Yaman, Enerji Tasarrufu ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2007. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Rüzgar Enerji Santralleri | Ders |
| 2 | Rüzgar Enerji Dönüşümü | |
| 3 | Rüzgar Hızı ve Güç Arasındaki İlişki | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 4 | Atmosferik Şartların Rüzgar Gücü Üzerine Etkisi | |
| 5 | Rüzgardan Yakalanan Güç | |
| 6 | Rüzgar Türbinleri İçin Generatör Sistemleri | |
| 7 | Rüzgar Güç Sistem Topolojileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 7 | Rüzgar Güç Sistem Topolojileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 9 | Rüzgar Türbinleri İçin Generatör Sürme Sistemleri | |
| 10 | Rüzgar Türbinlerinde Şebeke Bağlantı Kriterleri | |
| 11 | Rüzgar Hızının İstatiksel Değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 12 | Rüzgar Çiftlikleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Rüzgar Türbin Ekonomisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Rüzgar Enerji Santrallerinin Şebekeye Entegrasyonu |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Rüzgar Enerjisi | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rüzgar Enerjisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |