| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Enerji Ekonomisi | ENE235 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İlker TOSUN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ekonominin temel kavramları, enerji projelerinin ekonomiklik analizi ve sürdürebilirlik. |
| Ders İçeriği |
Enerji sistemlerinin incelenmesi yatırım maliyeti,ekonomiklik analizi ve sürdürülebilir büyüme. |
| Ders Kaynakları |
Ders notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2017 - 2018 2018 - 2019 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 6 | 2 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 12 | 24 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,73 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dünya ve Enerji | |
| 2 | Ekonomik teori ve petrol | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Doğal gaz ekonomisi | |
| 4 | Kömür | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Nükleer enerji | |
| 6 | Yenilenebilir enerji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 6 | Yenilenebilir enerji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 8 | Ekonomi ve elektrik enerjisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 8 | Ekonomi ve elektrik enerjisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 10 | Elektrik (modeller, uygulamalar, ülkeler, bölgeler) | |
| 11 | Enerji ve Para | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 12 | Küresel Isınma ve İklim Değişmeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 13 | Türkiyedeki Uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 14 | Sunumlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Küresel ısınma ve iklim değişiminde enerji yönetiminin önemini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Farklı enerji kaynaklarının etkin kullanımını ve enerji üretimindeki paylarını kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Enerji verimliliğinin önemini kavrarlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Enerji ve para arasındaki ilişkiyi anlar. Dünya'daki ve Türkiye'deki enerji politikalarını kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Öğrenciler bu derste enerjinin verimli kullanılmasıyla ilgili temel bilgiler edinirler | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Küresel ısınma ve iklim değişiminde enerji yönetiminin önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Farklı enerji kaynaklarının etkin kullanımını ve enerji üretimindeki paylarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Enerji verimliliğinin önemini kavrarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Enerji ve para arasındaki ilişkiyi anlar. Dünya'daki ve Türkiye'deki enerji politikalarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler bu derste enerjinin verimli kullanılmasıyla ilgili temel bilgiler edinirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |