| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Endüstriyel Kontrol ve Elemanları | ELE216 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Alper UYGUN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Endüstriyel uygulamalarda karşılan çoğu kez elektriksel olmayan bir sistemin kontrolünde kullanılan elektronik devreler incelenmektedir. Ayrıca elektriksel olmayan büyüklüklerin kontrolü söz konusu olduğundan algılayıcılara da yer verilmiştir. |
| Ders İçeriği |
Endüstriyel Elektronikte Kullanılan Devre Elemanları, Güç Elektroniği. Güç Elektroniği Uygulamaları, Motor Hız Kontrolu, Endüksiyonla Istma ve Eritme, Algılayıcılar, Denetleyiciler. |
| Ders Kaynakları |
Cihaz Teknolojisi 1,2,3,4,5 (M.E.B.)
GÜRDAL DOÇ.DR. OSMAN (2000)ALGILAYICILAR VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER.Ankara:NOBEL YAYIN DAĞITIM Hoft, R., Semiconductor Power Electronics, Van Nostrand Reinhold Rashid, M.H.; SPICE for Circuits and Electronics Using Pspice, Prentice Hall Timothy J. Maloney, Modern Industrial Electronics,Prentice Hal |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2003 - 2004 2005 - 2006 2006 - 2007 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 11 | 11 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,47 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Endüstriyel Elektronikte kullanılan devre elemenları: Röle, Opto-elektronik Elemanlar | |
| 3 | Transformatörlü DA dönüstürücüleri: Alçaltıcı dönüştürücü, Yükseltici dönüştürücü DA – AA dönüstürücüleri | |
| 4 | Güç elektronigi uygulamaları: Motor hız kornolu-Dogru Akım Motoru | |
| 5 | Motor hız kornolu-Senkron Motor Asenkron Motor, | |
| 6 | Motor hız kornolu-Step Motoru Endüksiyonla ısıtma ve eritme | |
| 7 | Algılayıcılar: Sıcaklık, Basınç, Seviye v.s. algılayıcıları. | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Aç-kapa denetimi ve uygulamaları | |
| 10 | Denetleyiciler: Oransal (P), Oransal-İntegral (PI ), Oransal-Türevsel (PD ), Aç-Kapa denetleyici | |
| 11 | Kontrol laboratuvarında uygulaması | |
| 12 | Kalıcı durum hatası | |
| 13 | Kararlılık analizi | |
| 14 | Laboratuvar uygulamalı sınavı ve deney uygulama raporlarının değerlendirilmesi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler endüstriyel elektronikte sık kullanılan devrelerin çalışmasını açıklayabilecek ve tasarlayabileceklerdi | |||
| Öğrenciler kazandıkları elektronik altyapısını endüstriyel sistemlerde kullanılabilirler. | |||
| Öğrenciler endüstriyel elektronik hakkında genel bir bilgi sahibi olurlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler endüstriyel elektronikte sık kullanılan devrelerin çalışmasını açıklayabilecek ve tasarlayabileceklerdi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler kazandıkları elektronik altyapısını endüstriyel sistemlerde kullanılabilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler endüstriyel elektronik hakkında genel bir bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |