• Anasayfa
  • ELO103 Sayısal Elektronik (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ELO103 - Sayısal Elektronik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sayısal Elektronik ELO103 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ali Riza GÜN
Ders Veren Öğr. Gör. Metehan ÖNAL
Amaç

Sayı sistemleri ve kodlamalar ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Temel Lojik kapıları açıklamak, Lojik entegreleri tanıtmak, Karnough Haritalarını kullanarak sadeleştirme yapmasını öğretmek, bileşik devreleri detaylandırılarak / gruplandırarak bileşik devreleri tasarlama becerisini kazandırmak.

Ders İçeriği

Analog ve sayısal kavramlarını tanıtmak, sayı sistemlerini açıklamak, kodlama ile ilgili kavramları vermek, Boolean Matematiği kurallarını açıklamak, Lojik kapı devrelerini tanıtarak kullanımlarını öğretmek, Bileşik lojik devrelerin tasarımını kavratmak.

Ders Kaynakları Dijital elektronik (Mustafa YAĞIMLI , Feyzi AKAR)
Sayısal elektronik konularını içeren herhangi bir ders kitabı.
Yayınlanmamış Sayısal Elektronik ders notları. (Öğr. Gör. Özcan TEMEL) YARDIMCI KİTAPLAR: 1. Mano, M.Morris. Sayısal Tasarım,M.E.B. Yayınları, 1997. ss.527 2. Floyd, Thomas L.. Digital Fundamentals – 5th ed.,Macmillan Publishing Co., 1994. ISBN: 0-02-338502-2. pp. 875
Açıldığı Öğretim Yılı 2007 - 2008 2008 - 2009 2006 - 2007 2005 - 2006 2004 - 2005 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2013 - 2014 2015 - 2016
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 6 6
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 228
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders ve materyal tanıtımı.
2 Sayı sistemlerinin anlatılması.
3 İkilik, sekizlik ve onaltılık sayısı sistemlerinde matematiksel işlemler.
4 İkilik, sekizlik ve onaltılık sayısı sistemlerinde matematiksel işlemler.
5 Mantık kapılarının anlatılması.
6 Mantık fonksiyonlarından devre çizimi ve çizilmiş bir devrenin mantık fonksiyonunun bulunması.
7 Mantık fonksiyonlarından devre çizimi ve çizilmiş bir devrenin mantık fonksiyonunun bulunması.
8 Arasınav, Boolean matematiği.
8 Arasınav.
9 Boolean matematiği.
10 Boolean matematiği.
11 Karnaugh Haritası.
12 Karnaugh Haritası.
13 Bir problemin mantık fonksiyonunu çıkarmak ve sadeleştirmek.
14 Bir problemin mantık fonksiyonunu çıkarmak ve sadeleştirmek.
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mantık kapıları ile yapılmış devreleri analiz eder.
Sayı sistemleri öğrenir.
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerinin öğrenir.
Mantık kapıları ile devre kurar.
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerinde matematiksel işlem yapar.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Mantık kapıları ile yapılmış devreleri analiz eder. - - - - - - - - - - - - -
Sayı sistemleri öğrenir. - - - - - - - - - - - - -
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerinin öğrenir. - - - - - - - - - - - - -
Mantık kapıları ile devre kurar. - - - - - - - - - - - - -
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerinde matematiksel işlem yapar. - - - - - - - - - - - - -