| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yeni Pazarlama Teknikleri | PZL220 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | PAZARLAMA |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, pazarlama ve pazarlama ile ilgili kavramların gelişen ve değişen çevre şartlarına göre güncellenmesi sonucunda ortaya çıkan yeni pazarlama kavram ve tekniklerinin incelenmesidir. |
| Ders İçeriği |
Değişen pazarlama uygulamalarına bağlı olarak ortaya çıkan yeni kavram ve teknikler öğrencilere örnek olaylarla anlatılarak sunulur. |
| Ders Kaynakları |
• Varinli, İnci ve Kahraman Çatı (Editör), Güncel Pazarlama Yaklaşımından Seçmeler, Detay Yay. 2008.
• Çabuk, Serap and Mehmet İ. Yağcı (2003), Pazarlamaya Çagdaş Yaklaşım, Nobel Yayınları. • İnternet kaynakları • Pİ (Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi) • Odabaşı, Yavuz (1999), Tüketim Kültürü, İstanbul, Sistem Yayıncılık. • MediaCat Dergisi • Doyle, Peter (Çeviri; Gülfidan Barış) (2003), Değer Temelli Pazarlama, İstanbul, MediaCat Yay. • Kapital Dergileri • Pazarlama Dünyası Dergileri Torlak, Ö. (2012), Pazarlama Stratejileri "Yönetsel Bir Yaklaşım", Beta Yayınevi |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2005 - 2006 2004 - 2005 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 12 | 48 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 12 | 72 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 12 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 163 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,39 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve Ders tanıtımı | |
| 2 | Pazarlama Anlayışları, Pazarlamada Yeni Kavramlar | |
| 3 | Gerilla Pazarlama Kavramı | |
| 4 | Politik Pazarlama Kavramı | |
| 5 | Sosyal Pazarlama Kavramı ve Uygulamaları | |
| 6 | İlişki Pazarlaması | |
| 7 | Dijital Pazarlama ve Uygulamaları | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yeşil Pazarlama Kavramı ve Uygulamaları | |
| 10 | Postmodern Pazarlama Kavramı | |
| 11 | Viral Pazarlama ve Sosyal Medya Uygulamaları | |
| 12 | Nesnelerin İnterneti ve Pazarlama | |
| 13 | Veri tabanlı Pazarlama ve Uygulamaları | |
| 14 | Final Sınavı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. | |||
| Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler | |||
| Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. | |||
| Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |