| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Perakende Yönetimi | PZL226 | 4 | 1 + 1 | 3,0 |
| Birim Bölüm | PAZARLAMA |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, tüketicilerin ihtiyaç duydukları mal ve hizmetleri tedarik eden kuruluş olan perakendecilerin tüketicilerin beklentilerine uygun mal ve hizmet sunumunu gerçekleştirmek için yerine getirdikleri fonksiyonların öğretilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Günümüzde perakendecilik önemi, perakendecilerin sınıflandırılması, perakendecilerin sunmuş olduğu hizmetler, perakendecilikte pazarlama karmasının oluşturulması ve kariyer planlaması içerisinde perakendecilikteki iş olanakları |
| Ders Kaynakları |
PERAKENDE YÖNETİMİ-Ed.: Doç. Dr. Gülfidan Bağış
Berman, B. vd. (2019). Perakende Yönetimi-Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Perakendecilik Kavramı | |
| 2 | Perakendecilikte Planlama Süreci | Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Perakendecilik ve Mağaza Kuruluş Yeri Kararları | |
| 4 | Perakendecilik ve Mağaza Kuruluş Yeri Kararları (Devam) | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 5 | Perakendecilikte Organizasyon Kararları | Beyin Fırtınası |
| 6 | Perakendecilik ve Tutundurma Eylemleri | |
| 7 | Perakendecilik ve Tutundurma Eylemleri (Devam) | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 8 | Perakende Mağazalarda Güvenlik Yönetimi | |
| 9 | Hibrit Perakendecilik | |
| 10 | Perakendecilik ve E-Ticaret | Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Perakendecilikte Müşteri İlişkileri Yönetimi | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 12 | Perakendecilikte Stok Yönetimi | Beyin Fırtınası |
| 14 | Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi | Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi | Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Perakendeciliği uygulayabilmek. | |||
| Perakendecilikle pazarlama ve diğer işletme kavramlarını anlamak. | |||
| Perakendecilikte temel kavramları öğrenmek. | |||
| Perakendeciliği anlamak. | |||
| Perakendecilikte internetle birlikte gelişen süreci kavramak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |