EN
  • Anasayfa
  • GRA218 Sunum Teknikleri (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
GRA218 - Sunum Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sunum Teknikleri GRA218 2 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
GRAFİK TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere, etkili sunum yapmayı uygulamalı olarak öğretmek… Sunumu oluşturan temel ve yan unsurları anlatmak; öğrencilerin sunum yeteneklerini geliştirmek ve hangi ortamda olursa olsun, kendilerini veya sunacakları konu hakkında en iyi şekilde ifade edecekleri çeşitli yöntemleri keşfetmelerini sağlamak.

Ders İçeriği

Sunumların dijital olan görsel malzemeler ile birlikte etkili tasarlanması. Grafik Tasarım öğeleri ile birlikte sunumların hızlı ve doğru bir biçimde dinleyicilere aktarılmasının sağlanması.

Ders Kaynakları ATKINSON, C., (2008), Etkili Sunu Tasarımı, Arkadaş Yayıncılık, Ankara
DALYAN, V. ( 2015), Katil Slaytlar, Artıfarma Yayınları, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sunum nedir, sunum yapmaya nerede ve ne zaman ihtiyaç duyarız? Sunumu oluşturan temel unsurlar: Siz, dinleyicileriniz, mesajınız ve araçlarınız. Ders
2 Sunum tekniklerine giriş. Sunumdan önceki hazırlık süreci. Planlama (giriş, sunum, özet, kapanış)
3 Etkili sunum yapma yöntemleri, ikna teknikleri. Sunum sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar. Kendimizi tanımak. İzleyiciyi tanımak.
4 Sunum araçları. Powerpoint, storyboard, photoboard vb.
5 Sunum sayfa tasarımı. Ders
11 Sunum konularının belirlenmesi.
11 Sunum konularının belirlenmesi.
10 Yapılan sunumların değerlendirilmesi. Ders
10 Yapılan sunumların değerlendirilmesi. Ders
10 Yapılan sunumların değerlendirilmesi. Ders
11 Sunum konularının belirlenmesi.
12 Sunum sayfa tasarımı. Ders
14 Sunumun oluşturulması Ders
14 Sunumun oluşturulması Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sunum etkinliğinde kullanılan araçların olanaklarını yorumlar. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sunumu yapan, sunumu dinleyen ve sunumun içeriği arasındaki ilişkiyi çözümler. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Powerpoint, storyboard, photoboard vb. sunum programlarıyla, vektörel ve piksel tabanlı programlar gibi araçları tanır ve kullanır. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sunum yapmak için gereken temel unsurları tanımlar. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Türkçeyi doğru ve etkin bir biçimde kullanır. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Sunum etkinliğinde kullanılan araçların olanaklarını yorumlar. - - - - - - - - - - - - - -
Sunumu yapan, sunumu dinleyen ve sunumun içeriği arasındaki ilişkiyi çözümler. - - - - - - - - - - - - - -
Powerpoint, storyboard, photoboard vb. sunum programlarıyla, vektörel ve piksel tabanlı programlar gibi araçları tanır ve kullanır. - - - - - - - - - - - - - -
Sunum yapmak için gereken temel unsurları tanımlar. - - - - - - - - - - - - - -
Türkçeyi doğru ve etkin bir biçimde kullanır. - - - - - - - - - - - - - -