Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sunum Teknikleri | GRA218 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere, etkili sunum yapmayı uygulamalı olarak öğretmek… Sunumu oluşturan temel ve yan unsurları anlatmak; öğrencilerin sunum yeteneklerini geliştirmek ve hangi ortamda olursa olsun, kendilerini veya sunacakları konu hakkında en iyi şekilde ifade edecekleri çeşitli yöntemleri keşfetmelerini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Sunumların dijital olan görsel malzemeler ile birlikte etkili tasarlanması. Grafik Tasarım öğeleri ile birlikte sunumların hızlı ve doğru bir biçimde dinleyicilere aktarılmasının sağlanması. |
Ders Kaynakları |
ATKINSON, C., (2008), Etkili Sunu Tasarımı, Arkadaş Yayıncılık, Ankara
DALYAN, V. ( 2015), Katil Slaytlar, Artıfarma Yayınları, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sunum nedir, sunum yapmaya nerede ve ne zaman ihtiyaç duyarız? Sunumu oluşturan temel unsurlar: Siz, dinleyicileriniz, mesajınız ve araçlarınız. | Ders |
2 | Sunum tekniklerine giriş. Sunumdan önceki hazırlık süreci. Planlama (giriş, sunum, özet, kapanış) | |
3 | Etkili sunum yapma yöntemleri, ikna teknikleri. Sunum sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar. Kendimizi tanımak. İzleyiciyi tanımak. | |
4 | Sunum araçları. Powerpoint, storyboard, photoboard vb. | |
5 | Sunum sayfa tasarımı. | Ders |
11 | Sunum konularının belirlenmesi. | |
11 | Sunum konularının belirlenmesi. | |
10 | Yapılan sunumların değerlendirilmesi. | Ders |
10 | Yapılan sunumların değerlendirilmesi. | Ders |
10 | Yapılan sunumların değerlendirilmesi. | Ders |
11 | Sunum konularının belirlenmesi. | |
12 | Sunum sayfa tasarımı. | Ders |
14 | Sunumun oluşturulması | Ders |
14 | Sunumun oluşturulması | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sunum etkinliğinde kullanılan araçların olanaklarını yorumlar. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Sunumu yapan, sunumu dinleyen ve sunumun içeriği arasındaki ilişkiyi çözümler. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Powerpoint, storyboard, photoboard vb. sunum programlarıyla, vektörel ve piksel tabanlı programlar gibi araçları tanır ve kullanır. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Sunum yapmak için gereken temel unsurları tanımlar. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Türkçeyi doğru ve etkin bir biçimde kullanır. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sunum etkinliğinde kullanılan araçların olanaklarını yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sunumu yapan, sunumu dinleyen ve sunumun içeriği arasındaki ilişkiyi çözümler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Powerpoint, storyboard, photoboard vb. sunum programlarıyla, vektörel ve piksel tabanlı programlar gibi araçları tanır ve kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sunum yapmak için gereken temel unsurları tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkçeyi doğru ve etkin bir biçimde kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |