Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Grafik Tasarım Tarihi | GRA101 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tuncay DAĞLI |
Ders Veren | Öğr. Gör. Tuncay DAĞLI |
Amaç |
1. 19. yüzyılın sonundan başlayarak teknolojik gelişmelere paralel meydana gelen modern sanat hareketlerinin nitelikleri. 2. Modern sanatın grafik tasarımı nasıl biçimlendirdiğinin örnekler üzerinden incelenmesi. 3. 20. yüzyılın ilk yarısında grafik tasarım konusunda oluşan yeni eğilimlerin görsel dillerinin çözümlenmesi. |
Ders İçeriği |
19. yüzyılın sonundan günümüze teknolojik gelişmelere paralel meydana gelen modern sanat hareketlerinin nitelikleri. Modern sanatın grafik tasarımı nasıl biçimlendirdiğinin örnekler üzerinden incelenmesi. 20. yüzyılın ilk yarısında grafik tasarım konusunda oluşan yeni eğilimlerin görsel dillerinin çözümlenmesi. |
Ders Kaynakları |
1. Graphic Design Time Line – Steven Heller ve Elinor Pettit
1. Graphic Design Time Line – Steven Heller ve Elinor Pettit 2. Graphic Design History – Steven Heller ve Georgette Ballance 3. Graphic Design – Richard Hollis |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 43 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 19. yüzyıl öncesi grafik tasarım ve gelişimi. | |
2 | 1910 Jugendstil ve Art Nouveau / Mas medya/ baskı teknikleri gelişimi ile grafik tasarım ve reklam birlikteliği | |
3 | 1. Dünya Savaşı ve Dada Akımı / savaş afişleri / gerçekçilik soyuta karşı | |
4 | 1920 – 1930 tüketim toplumu | |
6 | Grafik tasarımda modern stillere geçiş / Bauhaus / yeni tipografiler | |
6 | Grafik tasarımda modern stillere geçiş / Bauhaus / yeni tipografiler | |
7 | 1930 – 1950 toplum bilinçlendirme kampanyaları bilgi iletişim tasarımı / savaş propaganda ve bilgileri ve fotoğrafın önemi | |
8 | Ara Sınav | |
7 | 1930 – 1950 toplum bilinçlendirme kampanyaları bilgi iletişim tasarımı / savaş propaganda ve bilgileri ve fotoğrafın önemi | |
10 | 1960 – 1970 pop ve protest / devrimci kültürler, karşı kültürler arası farkındalık | |
11 | 1970 – 1980 postmodern stiller | |
12 | 1980 – 1990 dijital teknoloji / medya uygulamaları | |
13 | Web Teknolojileri / Global grafik tasarımı üzerine tartışma | |
14 | Grafik tasarımı üzerine tartışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
4. Yerli ve yabancı akımların karşılaştırılması ile özellikle 20. ve 21. yüzyıl üzerinden incelemeler. | |||
3. Sosyal, ekonomik ve kültürel olayların grafik sanatı ile karşılıklı etkileşimleri. | |||
2. Sanat akımlarının grafik tasarım üzerindeki etkilerini ifade edebilme. | |||
1. Grafik ve tasarımın ortaya çıkış tarihini kavrama. | |||
5. Yerli ve yabancı akımların karşılaştırılması ile özellikle 20. ve 21. yüzyıl üzerinden incelemeler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4. Yerli ve yabancı akımların karşılaştırılması ile özellikle 20. ve 21. yüzyıl üzerinden incelemeler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3. Sosyal, ekonomik ve kültürel olayların grafik sanatı ile karşılıklı etkileşimleri. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2. Sanat akımlarının grafik tasarım üzerindeki etkilerini ifade edebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
1. Grafik ve tasarımın ortaya çıkış tarihini kavrama. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5. Yerli ve yabancı akımların karşılaştırılması ile özellikle 20. ve 21. yüzyıl üzerinden incelemeler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |