Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fotoğrafçılık | GRA103 | 1 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT |
Amaç |
Fotoğrafın teorik bilgisini temel düzeyde kazandırmak, bu bilgiye dayalı uygulama ve fotografik üretim becerilerini edindirmek. |
Ders İçeriği |
Fotoğrafın teorik ve pratik bilgisini kazandıracak uygulama ve fotoğraf üretimlerini kapsar. |
Ders Kaynakları |
Barthes, Roland (1992). Camera Lucida. İstanbul : Altıkırkbeş.
Sontag, Susan (1982) Fotoğraf Üzerine. Harmondsworth: Penguin Books. Candemir, Abdülkadir (1996) Temel Fotoğraf Notları. Eskişehir Kılıç, Levend (2000) Fotoğrafa Başlarken. Ankara: Dost Yayınevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fotoğrafçılığın kısa tarihi ve günümüzde fotoğrafçılık | Ders |
2 | Fotoğraf makinelerinin tanıtımı ve objektif türleri. Analog ve dijital farklılıkların genel tanıtımı. | Ders |
3 | Işık ve Pozlama genel başlıklı derste "fotoğrafta ışık, diyafram-perde ve ilişkisi, alan derinliği, hareketin dondurulması ve ışık ölçümü" konuları görsel örneklerle anlatılır. | Ders |
4 | Değişik hava ve ışık koşullarında çekim teknikleri ve karşılaşılan tipik sorunlar ve uygulama. | Ders |
5 | Film yapısı ve işlev kuralları, film türleri ve özellikleri, filmlerin ışığa duyarlılıklarına göre sınıflandırılması, film seçimi ve özel filmler teorik ve görsel olarak işlenir. Dijital fotoğrafçılıkla kıyaslama yapılır. Filtreler ve özel etki araçlarının tanıtımı. | Ders |
6 | Kompozisyon temel kuralları, bakış açısı, perspektif, objektif seçimi ve uygulama. | Ders |
6 | Kompozisyon temel kuralları, bakış açısı, perspektif, objektif seçimi ve uygulama. | Ders |
8 | Siyah-beyaz ve renkli çekim teknikleri ve uygulama. | Ders |
8 | Siyah-beyaz ve renkli çekim teknikleri ve uygulama. | Ders |
10 | Uygulamalı fotoğraf çekiminde yöntem ve teknikler. (Alan çalışması) | Ders |
11 | Uygulamalı fotoğraf çekiminde yöntem ve teknikler. Öğrenciler tarafından çekilen fotoğrafların teknik değerlendirilmesi ve kazanılan becerilerin geliştirilmesi. | Ders |
12 | Dijital fotoğrafçılığa genel bakış. Dijital fotoğrafçılıktaki farklılıklar, çekilen fotoğrafın bilgisayar ortamında iyileştirilmesi ve baskı teknikleri. | Ders |
13 | Bilgisayar programı kullanarak dijital fotoğrafın baskıya hazır hale getirilmesi tekniği ve uygulama. | Ders |
14 | Genel tekrar. Karşılaşılan sorunların gözden geçirilmesi ve tartışma. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fotoğraf makinesini kullanabilecektir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Alternatif doğru pozlamaları net alan derinliği ve hareketin kaydedilmesi açısından açıklayabilecektir. | Ödev / Proje | Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Fotoğraf makinesinde sunulan teknolojik olanakları, sayısal fotoğraf teknolojisini temel düzeyde açıklayabilecektir. Genel görüntü düzenleme kurallarını tanımlayabilecektir. | Ödev / Proje | Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Doğru pozlama kavramını ışığa duyarlı yüzey, ışığa duyarlılık, ışık ölçümü ve ışığın nitelikleri çerçevesinde açıklayabilecektir. | Ödev / Proje | Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Günümüzdeki fotoğraf üretim aracının nasıl çalıştığını ve nasıl kayıt yaptığını kavrayabilecektir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf makinesini kullanabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alternatif doğru pozlamaları net alan derinliği ve hareketin kaydedilmesi açısından açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fotoğraf makinesinde sunulan teknolojik olanakları, sayısal fotoğraf teknolojisini temel düzeyde açıklayabilecektir. Genel görüntü düzenleme kurallarını tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğru pozlama kavramını ışığa duyarlı yüzey, ışığa duyarlılık, ışık ölçümü ve ışığın nitelikleri çerçevesinde açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Günümüzdeki fotoğraf üretim aracının nasıl çalıştığını ve nasıl kayıt yaptığını kavrayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |