EN
  • Anasayfa
  • GRA222 Portfolyo Tasarımı (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
GRA222 - Portfolyo Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Portfolyo Tasarımı GRA222 2 1 + 1 2,0 Pdf
Birim Bölüm
GRAFİK TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT
Ders Veren
Amaç

Portfolyo, bireylerin yeteneklerini, başarılarını, öğrenim ve çalışma geçmişlerini, projelerini ve kişisel gelişimlerini içeren görsel bir sunumdur. Dersin amacı, geçmişte ve güncelde yapmış oldukları çalışmaları kişisel sunum dosyalarını tasarlarak sunmaktır.

Ders İçeriği

İçerik Yaratma Becerileri: Öğrencilere portfolyolarında nelerin yer alması gerektiği konusunda rehberlik edilir. Öğrencilerin, projelerini ve çalışmalarını etkili bir şekilde sunabilmek için içeriklerini nasıl düzenleyeceklerini öğrenmeleri sağlanır. Görsel Sunum Teknikleri: Portfolyoların etkileyici olması için görsel tasarımın önemi vurgulanır. Renk seçimi, tipografi, düzen ve görsel öğelerin nasıl kullanılacağı öğretilir. İletişim ve Sunum Yetenekleri: Öğrenciler, portfolyolarını sunarken ve anlatırken etkili iletişim becerileri kazanır. Kendilerini özgün ve çarpıcı bir şekilde ifade edebilme yeteneği geliştirilir. Hedef Kitleye Uygunluk: Farklı alanlardaki işverenler, müşteriler veya üniversiteler için portfolyo içeriğinin nasıl özelleştirileceği öğretilir. Öğrenciler, portfolyolarını başvurdukları alana uygun hale getirme ve ihtiyaçlarına yönelik vurgular yapma konusunda bilinçlenir. Eleştirel Düşünme ve Geri Bildirim Alma: Öğrencilere, portfolyolarını eleştirel bir gözle değerlendirme ve geri bildirim alma yeteneği kazandırılır. Bu sayede, portfolyolarını zamanla iyileştirebilir ve güncel tutabilirler.

Ders Kaynakları Graphic Design Presentations (EdMarquand)
Görüntü Estetiği (Levent Kılıç)
İletişim ve Grafik Tasarım(Emre Becer)
Kişisel Sunum Açısından Dijital Portfolyonun İncelenmesi ve Dijital Portfolyo Denemeleri (Hatice Öz-Yayımlanmamış YüksekLisans Tezi)
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım(Tevfik Fikret Uçar)
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kişisel sunum nedir? Kişisel sunum teknikleri. Monogram ve kartvizit tasarımı. Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama. Ders
2 İşgörüşmesi teknikleri. Beden dili. Tanıtıma yönelik nesneler. Yarışma ve sergilere katılım. Sosyal medyada kişisel sunum yolları. Ders
3 Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo yazılımları. Ders
4 Adobe programları ile sunum hazırlama. Ders
5 Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi. Ders
6 Sunum için çalışma seçimi. Çalışmaların biçimleri ve teknik özellikleri. Ders
7 Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırılması. Ders
8 Yarıyıl İçi Ara Sınav Ders
9 Dijital portfolyo arayüz tasarımı. Ders
10 Dijital portfolyoda tipografi. Ders
11 Dijital portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı. Ders
12 Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. Dijital portfolyoda çoklu ortam özellikleri. Ders
13 Dönem boyunca yapılan işlerin değerlendirilmesi. Ders
14 Portfolyo tasarımının son hali. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek. Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratabilmek. Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Tasarımlarda kullanacak özgün fotoğraf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturabilmek. Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Görsel İletişim Tasarımı alanındaki temel kavramları kavramak. Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisine sahip olmak. Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek. - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratabilmek. - - - - - - - - - - - - - -
Tasarımlarda kullanacak özgün fotoğraf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturabilmek. - - - - - - - - - - - - - -
Görsel İletişim Tasarımı alanındaki temel kavramları kavramak. - - - - - - - - - - - - - -
Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisine sahip olmak. - - - - - - - - - - - - - -