Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
3B Çizim Uygulamaları | GRA227 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin, grafik tasarımı ve genel her türlü teknik çizimleri ve tasarımlarını 3 boyutlu ortamda katı modelleme ve yüzey örme komutlarını kullanarak çizebilmelerini sağlamak dersin temel amacıdır. |
Ders İçeriği |
Bilgisayar ortamında 3 boyutlu tasarım teknikleri |
Ders Kaynakları |
Özel Bağcı & Doğanay Çerçi (2002) Bilgisayar Destekli Tasarım MEB Yayınevi, İstanbul.
Sketchup Ders Notları, Prof. Dr. Salih OFLUOĞLU |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Ders |
2 | 3D Dijital Tasarım Tarihi | Ders |
3 | Yüzey | Ders Problem Çözme Gösterim |
4 | Modelleme | Ders Problem Çözme Gösterim |
5 | Temel obje modelleme | Ders Problem Çözme Gösterim |
5 | Temel obje modelleme | Ders Problem Çözme Gösterim |
5 | Temel obje modelleme | Ders Problem Çözme Gösterim |
8 | ARASINAV | Ders |
9 | İç mekân modelleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
9 | İç mekân modelleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
11 | Dış mekân modelleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
11 | Dış mekân modelleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
13 | Işık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
14 | Render ve Post-prodüksiyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
3D dijital tasarımın temellerini kullanma becerisini kazanmak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
3D dijital tasarımın özelliklerine karar verebilecek ve bu özellikleri egzersizlerde kullanmak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
3D dijital tasarımın prensiplerini anlayıp 3D tasarım elementlerini birleştirip 3D kompozisyon tasarlayabilecek bilgilere sahip olmak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
İleri düzeyde 3D dijital tasarım anlayışını kavrayıp bunu eğitimleri boyunca yapacakları projelerde kullanabilecek seviyeye gelmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
3D dijital tasarımını analiz edip birçok farklı program kullanarak animasyon yaratabilmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3D dijital tasarımın temellerini kullanma becerisini kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
3D dijital tasarımın özelliklerine karar verebilecek ve bu özellikleri egzersizlerde kullanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
3D dijital tasarımın prensiplerini anlayıp 3D tasarım elementlerini birleştirip 3D kompozisyon tasarlayabilecek bilgilere sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İleri düzeyde 3D dijital tasarım anlayışını kavrayıp bunu eğitimleri boyunca yapacakları projelerde kullanabilecek seviyeye gelmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
3D dijital tasarımını analiz edip birçok farklı program kullanarak animasyon yaratabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |