Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yerel Motiflerle Grafik Tasarım | GRA230 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Zahide ŞAHİN KUBAT |
Ders Veren | Öğr. Gör. Zahide ŞAHİN KUBAT |
Amaç |
Türk çini, tezhip, minyatür ve dokuma sanatında kullanılan motif ve desenlerin etimolojisini, motif tür ve çeşitlerini, çizim kurallarını teorik ve uygulamalı olarak öğrenciye aktarmak ve bu motiflerin dijital teknoloji yardımıyla farklı yüzeylere aktarmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, geleneksel motiflerin incelenmesi ve yorumlanması ile grafik tasarım uygulamaları kullanılarak farklı yüzeylere çalışmaların yapılmasını hedeflemektedir |
Ders Kaynakları |
Türk Geleneksel El Sanatları – Hülya Kalyoncu
Günümüzde geleneksel Türk Sanatı – Henry Glassie Geleneksel Sanatlar Tasarım Yöntemleri - Üsküdar Sanat |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders işleyiş ve kaynaklarının tanıtılması. Giriş, temel kavramlar. | Ders |
2 | Türk süsleme sanatlarında kullanılan motiflerin sınıflandırılması. | Ders |
3 | Çeşitli motif kullanımlarının örnekler üzerinden incelenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Deneysel motif uygulamaları hazırlama | |
9 | Hazırlanan motif uygulamalarının Adobe Illustrator programında vektörel çizimi | |
14 | Vektörel çizimin farklı ortamlara uygulanması | |
7 | Yazının motif olarak kullanımı ile ilgili örnekler üzerinden inceleme | |
8 | Yazı ile deneysel motif uygulamaları hazırlama | |
9 | Hazırlanan motif uygulamalarının Adobe Illustrator programında vektörel çizimi | |
14 | Vektörel çizimin farklı ortamlara uygulanması | |
11 | Figüratif motif kullanımlarının örnekler üzerinden incelenmesi | |
12 | Figüratif motif ile deneysel motif uygulamaları hazırlama | |
13 | Hazırlanan figüratif uygulamaların Adobe Illustrator programında vektörel çizimi | |
14 | Vektörel çizimin farklı ortamlara uygulanması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Geleneksel Türk Sanatlarında kullanılan motiflerin, kökenlerini, çizim kurallarını ve çeşitlerini tanımak ve motifleri, çizim kurallarına uygun şekilde uygulayabilme becerisi kazanmak. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Düzlemsel Motif Tasarımı Konusunda Yer Alan Temel Kavramları Tanımlar | Ödev / Proje | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Birim Motifin Temel Geometrisini Tasarlar. Motif Ağının Oluşmasında Kullanılacak Dönüşümleri Belirler | Ödev / Proje | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Geleneksel Türk Sanatlarında kullanılan motiflerin, kökenlerini, çizim kurallarını ve çeşitlerini tanımak ve motifleri, çizim kurallarına uygun şekilde uygulayabilme becerisi kazanmak. | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 |
Düzlemsel Motif Tasarımı Konusunda Yer Alan Temel Kavramları Tanımlar | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 |
Birim Motifin Temel Geometrisini Tasarlar. Motif Ağının Oluşmasında Kullanılacak Dönüşümleri Belirler | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 |