EN
  • Anasayfa
  • GRA229 Reklamcılık Tasarımı ve Uygulamaları (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
GRA229 - Reklamcılık Tasarımı ve Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Reklamcılık Tasarımı ve Uygulamaları GRA229 3 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
GRAFİK TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders, teorik bilgiler ile uygulamalı atölye çalışmalarını birleştirir. Öğrenciler afiş, dijital reklam, kampanya konsepti ve sosyal medya içerikleri gibi projeler geliştirerek reklam üretim sürecinin tüm aşamalarını deneyimler.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer ERDEM (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Öğr. Gör. Ömer ERDEM
Amaç

Bu dersin amacı, reklamcılıkta yaratıcı düşünme, stratejik planlama ve görsel iletişim becerilerini geliştirmektir. Öğrencilerin marka kimliği, hedef kitle ve medya stratejileri doğrultusunda etkili reklam tasarımları üretebilmeleri hedeflenir.

Ders İçeriği

Reklam tasarımının temel kavramları, yaratıcılık ve hedef kitle analizi, reklam metni yazımı, görsel stratejiler, medya planlama, etik ilkeler ve kampanya sunum teknikleri bu dersin içeriğini oluşturur.

Ders Kaynakları Odabaşı, Y., & Oyman, M. (2022). Reklamcılık: Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İstanbul: MediaCat Yayınları.
Uztuğ, F. (2019). Marka Yönetimi ve Reklam Stratejileri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
İnceoğlu, M. (2018). İletişim ve Algı: Reklamda Etkili Mesaj Tasarımı. Ankara: Siyasal Kitabevi.
Klein, N. (2000). No Logo: Taking Aim at the Brand Bullies. London: Picador.
Wells, W., Burnett, J., & Moriarty, S. (2016). Advertising: Principles and Practice (9th ed.). Boston: Pearson.
Belch, G. E., & Belch, M. A. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (12th ed.). New York: McGraw-Hill.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
10
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
60
Uzmanlık / Alan Dersleri
10
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
10
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 1 3
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 66
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,59
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Reklamcılığın tarihsel gelişimi, temel kavramları ve günümüzdeki rolü üzerinde durulur. Reklamın toplumsal, kültürel ve ekonomik boyutları tartışılır. Tartışmalı Ders
2 Reklam tasarımında hedef kitlenin önemi vurgulanır. Demografik, psikografik ve davranışsal analiz yöntemleri öğretilir. Beyin Fırtınası
3 Marka ve Kimlik Tasarımı / Brand and Identity Design Beyin Fırtınası
4 Reklam kampanyalarının stratejik planlaması, mesaj oluşturma süreci ve hedefle uyumlu iletişim dili ele alınır. Beyin Fırtınası Laboratuar
5 Yaratıcı düşünme süreçleri, fikir üretme teknikleri ve beyin fırtınası yöntemleri uygulamalı olarak işlenir. Beyin Fırtınası Laboratuar
6 Renk, tipografi, kompozisyon, hiyerarşi ve denge gibi görsel iletişim öğeleri örneklerle açıklanır. Beyin Fırtınası Laboratuar
7 Öğrenciler dönem içi projelerini sunar. İlk yedi haftada öğrenilen kavramlar değerlendirilir.
7 Öğrenciler dönem içi projelerini sunar. İlk yedi haftada öğrenilen kavramlar değerlendirilir.
9 Sosyal medya, mobil uygulama ve etkileşimli reklam tasarımları üzerinde çalışılır. Dijital reklam araçlarının dinamikleri incelenir. Beyin Fırtınası Laboratuar
10 Etkili reklam dili oluşturma, slogan ve başlık yazımı teknikleri öğretilir. Farklı mecralar için uygun metin yazımı uygulamaları yapılır. Beyin Fırtınası Laboratuar
11 Basılı ve dijital reklam üretim süreçleri, teknik hazırlıklar ve teslim dosyası standartları ele alınır. Beyin Fırtınası Laboratuar
12 Öğrenciler kendi reklam kampanyalarını geliştirip tasarımlarını uygular. Eğitmen geri bildirimleriyle proje iyileştirmeleri yapılır. Beyin Fırtınası Laboratuar
13 Dönem boyunca hazırlanan kampanyalar sunulur. Tasarım, strateji ve yaratıcılık yönünden değerlendirme yapılır. Beyin Fırtınası Laboratuar
14 Genel Tartışma ve analizler Beyin Fırtınası Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, reklamcılığın tarihsel gelişimini, temel kavramlarını ve günümüz iletişim sistemleri içindeki yerini analiz eder. Reklamın toplumsal, kültürel ve ekonomik işlevlerini değerlendirerek reklam olgusunu çok boyutlu bir bakış açısıyla kavrar. Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenci, hedef kitleyi demografik, psikografik ve davranışsal özellikler açısından analiz eder. Bu analiz doğrultusunda stratejik hedefler belirleyerek uygun reklam dili ve mesaj içeriği tasarlar. Ödev / Proje Gösterim Laboratuar Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenci, marka kimliği, değerleri ve kurumsal imaj ile uyumlu bütünleşik reklam tasarımları üretir. Tasarımlarında görsel iletişim ilkelerini etkili biçimde uygular ve markanın konumlandırmasına uygun çözümler geliştirir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci, farklı medya türleri (basılı, dijital, sosyal medya vb.) için özgün, yaratıcı ve stratejik reklam fikirleri geliştirir. Geleneksel ve dijital mecralarda fikirden uygulamaya kadar geçen süreci yönetir. Ödev / Proje Gösterim Benzetim Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrenci, hazırladığı reklam çalışmalarını estetik, teknik, işlevsel ve etik açılardan eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir. Reklamın toplumsal sorumluluk ve etik ilkeler doğrultusunda hazırlanmasının önemini kavrar. Ödev / Proje Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenci, reklamcılığın tarihsel gelişimini, temel kavramlarını ve günümüz iletişim sistemleri içindeki yerini analiz eder. Reklamın toplumsal, kültürel ve ekonomik işlevlerini değerlendirerek reklam olgusunu çok boyutlu bir bakış açısıyla kavrar. - - - 5 - - 3 3 3 - - - - -
Öğrenci, hedef kitleyi demografik, psikografik ve davranışsal özellikler açısından analiz eder. Bu analiz doğrultusunda stratejik hedefler belirleyerek uygun reklam dili ve mesaj içeriği tasarlar. - 5 - 5 - - - - - 3 3 3 - -
Öğrenci, marka kimliği, değerleri ve kurumsal imaj ile uyumlu bütünleşik reklam tasarımları üretir. Tasarımlarında görsel iletişim ilkelerini etkili biçimde uygular ve markanın konumlandırmasına uygun çözümler geliştirir. 5 5 5 - - - - - - - - - 3 -
Öğrenci, farklı medya türleri (basılı, dijital, sosyal medya vb.) için özgün, yaratıcı ve stratejik reklam fikirleri geliştirir. Geleneksel ve dijital mecralarda fikirden uygulamaya kadar geçen süreci yönetir. 1 2 2 - 2 2 - - - - 2 2 - 5
Öğrenci, hazırladığı reklam çalışmalarını estetik, teknik, işlevsel ve etik açılardan eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir. Reklamın toplumsal sorumluluk ve etik ilkeler doğrultusunda hazırlanmasının önemini kavrar. 4 1 1 1 4 - 3 - - - - - - -
Ortalama Değer 2 2,6 1,6 2,2 1,2 0,4 1,2 0,6 0,6 0,6 1 1 0,6 1