Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Reklamcılık | RHİ211 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, reklamın tanımı, amaçları, teknikleri ve türleri hakkında bilgiler verilerek, diğer pazarlama faaliyetleri ile ilişkilerini ortaya koyabilmektir. |
Ders İçeriği |
İletişim modelleri dikkate alınarak, reklam fonksiyonları, reklam ajansları ve yaratıcı reklam stratejilerinin oluşturulması. |
Ders Kaynakları |
TARFUR, Gıyasettin; Reklamcılık, Nobel Yayınları, 2010
Reklamcılık (Ed. Ferruh Uztuğ & N.S. Sever, 2013) AÖF Kitapları. Reklam ve Reklamcılık, M. Elden, 2016, Say Yayınları. Reklamcılık, G. Tayfur & M. K. Yılmaz, 2018, Seçkin. Reklamcılık, D. Tellan, 2009, Ütopya. Satan Reklam Yaratmak, L. Sullivan & S. Bennett, 2014, Mediacat. İknanın Psikolojisi, R. B. Cialdini, 2016, Mediacat. KOCABAŞ, Füsün; Reklamcılık, İletişim Yayınları, 2005 ERTİKE, Aybike; Reklam, Detay Yayıncılık, 2010 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 6 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 8 | 6 | 48 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Reklam, Reklamcılık ve Pazarlama | |
2 | Reklamın Tarihi | |
3 | Yaratıcılık ve Reklamda Yaratıcı Strateji | |
4 | Reklam Türleri ve Medyaları | |
5 | Modeller ve Çekicilik Türleri | |
6 | Reklam Ajansları ve Türkiye'de Reklamcılık | |
7 | Ara Sınav | |
8 | İnternet ve Yeni Reklam Mecraları | |
9 | İnternet ve Yeni Reklam Mecraları II | |
10 | Reklam Planlaması ve Tasarımı | |
11 | Reklam Planlaması ve Tasarımı II | |
12 | Medya Planlama | |
13 | Günümüzde Reklamcılık ve Başarılı Örnekler | |
14 | Günümüzde Reklamcılık ve Başarılı Örnekler II |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Reklam, iletişim ve pazarlama arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme | |||
Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme | |||
Reklamcılık tarihi ve günümüz reklamcılığı arasında bağ kurabilme | |||
Temel düzeyde reklam tasarlama adımlarını bilerek uygulayabilme | |||
Reklam türleri, medyaları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Reklam, iletişim ve pazarlama arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reklamcılık tarihi ve günümüz reklamcılığı arasında bağ kurabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel düzeyde reklam tasarlama adımlarını bilerek uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reklam türleri, medyaları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |