Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnteraktif Grafik Tasarımı | GRA207 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Grafik tasarım ilkeleri kullanılarak yapılan arayüz tasarımının etkileşimli hale getirilerek uygulamaya konulması. |
Ders İçeriği |
Proje fikrinin oluşturulması. Arayüz tasarımının yapılması. Yapılan arayüz tasarımının etkileşimli uygulama haline getirilmesi. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders tanıtımı | |
2 | Projenin verilişi, araştırma haftası | |
3 | Proje fikirlerinin geliştirilmesi | |
4 | Proje uygulama mecralarının belirlenmesi, proje değerlendirmesi | |
5 | Projenin görselleştirilmesi ve kritik | |
6 | Proje üzerinde çalışma, kritik. | |
7 | Etkileşim tasarımı uygulamaları | |
8 | Projenin yayınlanmaya başlaması | |
9 | Farklı ortamlarda proje uygulamaları, kritik | |
10 | Farklı ortamlarda proje uygulamaları, kritik Geri dönüşlerin değerlendirilmesi | |
11 | Etkileşim tasarımı eleştirileri, geri dönüşlerin değerlendirilmesi | |
11 | Etkileşim tasarımı eleştirileri, geri dönüşlerin değerlendirilmesi | |
11 | Etkileşim tasarımı eleştirileri, geri dönüşlerin değerlendirilmesi | |
14 | Projelerin son değerlendirmeleri, sayısal data teslimi. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Güncel, piyasada tasarımcılar tarafından yapılan uygulama örneklerini anlayabileceklerdir | |||
Etkileşim tasarımı sürecini anlayabileceklerdir | |||
Bilgisayarın grafik tasarımcılar için görsel iletişimin etkili ve önemli bir modu olduğunu öğrenecekler. | |||
Interaktif tasarım prensip ve elemanlarını güncel tasarım ve görsel iletişim pratiğinde uygulanmasını analiz edip, yorumlayabileceklerdir | |||
Görsel iletişim tasarımı ve yeni medya arasındaki etikleşimi analiz edebileceklerdir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Güncel, piyasada tasarımcılar tarafından yapılan uygulama örneklerini anlayabileceklerdir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkileşim tasarımı sürecini anlayabileceklerdir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayarın grafik tasarımcılar için görsel iletişimin etkili ve önemli bir modu olduğunu öğrenecekler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Interaktif tasarım prensip ve elemanlarını güncel tasarım ve görsel iletişim pratiğinde uygulanmasını analiz edip, yorumlayabileceklerdir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Görsel iletişim tasarımı ve yeni medya arasındaki etikleşimi analiz edebileceklerdir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |