| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İşletmelerde İletişim | İSL259 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İŞLETME |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saniye HAYDAROĞLU (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Saniye HAYDAROĞLU (Yıl: 2024 - 2025) Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Örgüt içi, paydaşlarla ve kültürlerarası iletişim, Etkili iletişim teknikleri:iletişim teknolojisinin kullanımı, ticari yazışmalar, şirket içi yazışmalar, raporlar, özgeçmiş yazımı, sunumlar ve iş görüşmesi esnasında davranışlar, Dinleme becerisi ve vücut dili kullanımı konuları hakkında bilgi sahibi olmak. |
| Ders İçeriği |
Bireyler, gruplar ve örgüt genelinde etkili iletişimin yaratılması düşüncesini, her analiz birimi bakımından inceler. |
| Ders Kaynakları |
İletişim Becerileri, Nobel Yayınları
Business Communication: Process and Product , 8th Edition Mary Ellen Guffey, Dana Loewy Published: © 2015 İşletmelerde İletişim İle İlgili İnternet'teki Örnek olaylar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İletişim nedir? İşletmelerde İletişim neden önemlidir? | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Etkin Sunuş Teknikleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Etkili İletişim Kavramı ve Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | İletişimde Kültürel Farklılıkların Rolü | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Etkin Toplantı Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Örgütsel İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara sınav- Örgütsel İletişimde Engeller ve İletişimin Geliştirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Kişisel İletişim ve Kendini Tanıma | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | İletişim Biçimleri, Fonksiyonları ve İletişim Modelleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Sözsüz İletişim, Etkin Dinleme ve Profesyonel İmaj | |
| 11 | Özgeçmiş Hazırlama | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Mülakat Süreci | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 13 | Yönetim Yaklaşımlarına Göre İşletmelerde İletişim Biçimleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Örgütlerde İletişim ve Örgütsel İletişim Biçimleri | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yönetim ve yöneticilik bağlamında iletişimin önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bireyin kendi ile ve çevresi ile olan iletişim becerilerini geliştirmektedir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Etkin iletişim kurabilmesini sağlamaktadır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Etkin dinlemenin öğrenilmesi konusunda beceri sağlamaktadır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çalıştığı kurum içerisindeki iletişim sorunlarına anlayış ve çözüm geliştirmesi konusunda beceri kazandırır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yönetim ve yöneticilik bağlamında iletişimin önemini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Bireyin kendi ile ve çevresi ile olan iletişim becerilerini geliştirmektedir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Etkin iletişim kurabilmesini sağlamaktadır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Etkin dinlemenin öğrenilmesi konusunda beceri sağlamaktadır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Çalıştığı kurum içerisindeki iletişim sorunlarına anlayış ve çözüm geliştirmesi konusunda beceri kazandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |