| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Pazarlama Araştırmaları | İSL303 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İŞLETME |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU (Yıl: 2024 - 2025) Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
| Amaç |
Pazarlama araştırması süreci, veri kaynakları, araştırma tasarımları, ölçme ve ölçekler, araştırma evreni ve örnekleme, veri toplama yöntemleri ve araçları, veri analiz teknikleri ve araştırma raporunun hazırlanması konularında teori ve uygulamaya yönelik bilginin kazandırılması. |
| Ders İçeriği |
Pazarlama araştırması süreci, veri kaynakları, araştırma tasarımları, ölçme ve ölçekler, araştırma evreni ve örnekleme, veri toplama yöntemleri ve araçları, veri analiz teknikleri ve araştırma raporunun hazırlanması konularında anlatımlar, sınıf içi tartışmalar ve öğrenci sunumları. |
| Ders Kaynakları |
Nakip, Mahir, Pazarlamada Araştırma Teknikleri ve SPSS Uygulamaları, 3. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2013.
Araştırma Tasarımı: Nitel - Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Yazar: J. David Creswell Çevirmen: Ali Özkaya Nobel Akademik Yayıncılık, |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Kısa Sınav 2 | 10 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 13 | 13 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 12 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 13 | 13 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 6 | 18 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 6 | 18 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 6 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 5 | 10 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
| Final | Final | 6 | 1 | 6 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,88 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Pazarlama Araştırması, Araştırma Süreci ve Araştırma Yaklaşımları | Tartışmalı Ders |
| 2 | Pazarlama Araştırmasında Veri Kaynakları: İkincil Veri Toplama Yöntemleri ve Analiz Teknikleri. | Tartışmalı Ders |
| 3 | Pazarlama Araştırmasında Veri Kaynakları: Birincil Veri Toplama Yöntemleri ve Nitel ve Nicel Araştırmalar. | Tartışmalı Ders |
| 4 | Nitel Araştırma Tasarımları: Odak Grup Çalışmaları, Derinlemesine Mülakat ve Projektif Teknikler. | Tartışmalı Ders |
| 5 | Nicel Araştırma Tasarımları: Gözatım, Gözlem ve Deney. | Tartışmalı Ders |
| 6 | Anket Tasarımı | Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
| 8 | Pazarlama Araştırmalarında Ölçüm ve Kullanılan Ölçekler. | Tartışmalı Ders |
| 10 | Verinin Analize Hazırlanması ve Tanımlayıcı İstatistikler | Tartışmalı Ders |
| 11 | Veri Analizi: Farklılıkların Tespitine Yönelik Parametrik Analiz Teknikleri | |
| 12 | Veri Analizi: İlişkilerin Tespitine Yönelik Parametrik Analiz Teknikleri | |
| 13 | Veri Analizi: Parametrik Olmayan Analiz Teknikleri | |
| 14 | Araştırma Raporunun Hazırlanması / GRUP PROJE RAPORLARININ TESLİMİ | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Toplanan verileri uygun istatistiki teknikler kullanarak analiz eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Veri toplama amacına uygun soru ve ölçekleri kullanarak anket tasarımı yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Veri türlerini sınıflandırır ve veri türüne uygun veri toplama yöntemlerini belirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları ayrımını yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Araştırma yaklaşımlarını tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplanan verileri uygun istatistiki teknikler kullanarak analiz eder. | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | ;
| Veri toplama amacına uygun soru ve ölçekleri kullanarak anket tasarımı yapar. | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | ;
| Veri türlerini sınıflandırır ve veri türüne uygun veri toplama yöntemlerini belirler. | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | ;
| Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları ayrımını yapar. | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | ;
| Araştırma yaklaşımlarını tanımlar. | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 3,8 | 2,8 | 2,6 | 2,6 | 2,2 | 1 | 2,6 | 3 | 2,4 | 3,4 | 2,8 | 1,6 | 1,4 |