| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temel Sanat Eğitimi | BYT109 | 1 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
| Amaç |
Sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini inceleyerek, Öğrencilerin yaratıcı güçlerini ortaya çıkarmak , gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, sanat eğitimi yoluyla anlatabilme ve geliştirme becerisi kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Temel sanat eğitiminde; temel ilke ve kavramları : nokta-çizgi-leke-doku-perspektif-renk-kompozisyon ile ilgili örnekler incelemek ve çalışmalar yapmak. |
| Ders Kaynakları |
Civcir, E., Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitabevi, 2015.
Civcir, E., Özdemir, İ., Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitabevi, 2015. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
60
|
|
Uygulama Dersleri
|
40
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 6 | 1 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. | Ders |
| 1 | Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. | Ders |
| 1 | Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. | Ders |
| 4 | Kontrast ve tamamlayıcı renkler ile kompozisyon çalışmaları. | Ders |
| 4 | Kontrast ve tamamlayıcı renkler ile kompozisyon çalışmaları. | Ders |
| 6 | Renk teorileri ile ilişkilendirilmiş kompozisyon çalışmaları. | Ders |
| 6 | Renk teorileri ile ilişkilendirilmiş kompozisyon çalışmaları. | Ders |
| 8 | Kolaj çalışmaları, Ara Sınav. | Ders |
| 9 | Kolaj çalışmaları. | Ders |
| 11 | Espri kolaj çalışmaları. | Ders |
| 11 | Espri kolaj çalışmaları. | Ders |
| 13 | Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. | Ders |
| 13 | Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. | Ders |
| 13 | Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Boyar malzeme ile gördüğünü iki boyutlu yüzeye aktarabilme. | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Koyu-orta-açık değerleri renkli boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Fırçanın sınırlılıklarını ve olanaklarını öğrenme, renk, leke, ton bilgisini kavrama. | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Kolaj tekniğinin özelliklerini kavrama. | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Boyar malzeme ile gördüğünü iki boyutlu yüzeye aktarabilme. | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | ;
| Koyu-orta-açık değerleri renkli boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | ;
| Fırçanın sınırlılıklarını ve olanaklarını öğrenme, renk, leke, ton bilgisini kavrama. | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | ;
| Kolaj tekniğinin özelliklerini kavrama. | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | ;
| Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 |