EN
  • Anasayfa
  • SAK239 Sağlık Hizmetleri Pazarlaması (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SAK239 - Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması SAK239 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali PAYLAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali PAYLAN
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilere sağlık hizmetlerinde pazarlama stratejilerinin neler olduğu ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Bu dersin içeriğini sağlık hizmetleri pazarlamasının tanımı ve özellikleri, sağlık kuruluşlarında pazarlamanın gelişim süreci, Sağlık sektöründe hasta davranışları, sağlık hizmetlerinde pazarlama araştırması, sağlık kuruluşlarında pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi, sağlık hizmetleri pazarlamasında pazarlama karması elemanları gibi konular oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Karaca, Şükran (2015), Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama, Beta Yayınları.
Gümüş, Sefer ve Derya Toy (...), Sağlık Hizmetlerinin Pazarlanması ve Reklamın Etkileri, Hiperlink.
Tengilimoğlu, Dilaver (2016), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi.
Gümüş, Rojan ve Ahmet Kaya (2018), Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Araştırmaları, Cinius Yayınları.
Karaca, Şükran (2015), Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama, Beta Yayınları.
Gümüş, Sefer ve Derya Toy (...), Sağlık Hizmetlerinin Pazarlanması ve Reklamın Etkileri, Hiperlink.
Tengilimoğlu, Dilaver (2016), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi.
Gümüş, Rojan ve Ahmet Kaya (2018), Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Araştırmaları, Cinius Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
80
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlamanın ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi
2 Hizmet Sektörü ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri
3 Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları
4 Sağlık Kuruluşlarında Pazarlama Araştırmaları
5 Sağlık Sektöründe Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma
6 Sağlık Kurumlarında Ürün ve Hizmet Kararları
7 Sağlık Hizmetlerinde Marka Kavramı ve Önemi
8 Ara Sınav
9 Sağlık Kurumlarında Fiyatlandırma
10 Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma
11 Sağlık Hizmetlerinde Dağıtım
12 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Güncel Konular
13 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Etiği
14 Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık kurumlarında ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejileri ile ilgili bilgi edinir.
Sağlık kurumlarında pazarlamanın önemini ve sağlayacağı faydaları tartışır.
Sağlık hizmetlerinde tüketici (hasta) davranışlarını analiz eder.
Sağlık kurumlarında pazarlama stratejileri hakkında açıklama yapabilir.
Sağlık kurumlarında pazarlama araştırmaları hakkında bilgi edinir.
Sağlık kurumlarında ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejileri ile ilgili bilgi edinir.
Sağlık kurumlarında pazarlamanın önemini ve sağlayacağı faydaları tartışır.
Sağlık hizmetlerinde tüketici (hasta) davranışlarını analiz eder.
Sağlık kurumlarında pazarlama stratejileri hakkında açıklama yapabilir.
Sağlık kurumlarında pazarlama araştırmaları hakkında bilgi edinir.
; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sağlık kurumlarında ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejileri ile ilgili bilgi edinir. 5 5 5 4 5 5 5 4 5 4 5 3 5 4 4
Sağlık kurumlarında pazarlamanın önemini ve sağlayacağı faydaları tartışır. 4 5 3 4 1 3 3 3 5 3 1 2 3 3 4
Sağlık hizmetlerinde tüketici (hasta) davranışlarını analiz eder. 4 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 4 3 3 3
Sağlık kurumlarında pazarlama stratejileri hakkında açıklama yapabilir. 5 5 5 3 5 4 4 5 5 3 2 2 3 3 4
Sağlık kurumlarında pazarlama araştırmaları hakkında bilgi edinir. 5 5 5 4 4 5 4 4 3 3 4 3 4 3 4
Sağlık kurumlarında ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejileri ile ilgili bilgi edinir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık kurumlarında pazarlamanın önemini ve sağlayacağı faydaları tartışır. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık hizmetlerinde tüketici (hasta) davranışlarını analiz eder. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık kurumlarında pazarlama stratejileri hakkında açıklama yapabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık kurumlarında pazarlama araştırmaları hakkında bilgi edinir. - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 2,3 2,4 2,2 1,9 1,9 2,2 2,1 2 2,2 1,7 1,6 1,4 1,8 1,6 1,9