| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kaynak Taraması | KIM205 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kimya öğrencilerine farklı konularda araştırma yapabilmesi ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Araştırma nedir? Araştırma türleri; Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması; Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi; Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri; Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma; E-kütüphaneler ve e-kaynaklar; E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri; Araştırma raporlarının planlanması; İyi bir raporun yapısal özellikleri; İyi bir raporun biçimsel özellikleri; Rapor metninin yazılmasında temel kurallar; Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez; Örnek raporlar: İş yeri ve AR-GE, ÇED vs. |
| Ders Kaynakları |
KARASAR, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, 13. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004.
ÖZACAR, M., Kaynak Araştırma Ders Notları, 2007. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma nedir? Araştırma türleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
| 2 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması |
| 4 | Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 5 | Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 6 | E-kütüphaneler ve e-kaynaklar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 7 | E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 8 | Ara sınav, Araştırma raporlarının planlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 9 | Araştırma raporlarının planlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 10 | Bilimsel bir raporun yapısal özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 11 | Bilimsel bir raporun biçimsel özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 12 | Rapor metninin yazılmasında temel kurallar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 14 | Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| 14 | Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir | |||
| Araştırma konusu belirleme kriterlerini oluşturur | |||
| Araştırma yapmanın temel prensiplerini tanımlar | |||
| Farklı türlerde raporlar hazırlar | |||
| E-kaynakları etkin şekilde tarar, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |