EN
  • Anasayfa
  • COĞ402 Bitirme Ödevi (2023-2024 / 8. Yarıyıl)
  • EN
COĞ402 - Bitirme Ödevi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitirme Ödevi COĞ402 8 0 + 3 6,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Gösterim, Soru Cevap, Örnek Olay
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA
Ders Veren Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ Prof. Dr. Harun TUNÇEL Doç. Dr. Serpil MENTEŞE Doç. Dr. Taner KILIÇ Doç. Dr. Levent UNCU Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimin yapısı ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavram ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olmalarını, bilimsel bir makaleyi anlayabilme becerisi kazanarak bir araştırma önerisi hazırlayabilmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Bilimsel çalışmanın temel kavramları, bilimsel çalışmanın yapısı, bilimsel yöntemler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri, verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması

Ders Kaynakları Day, A. Robert (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Karasar, Niyazi.(2006) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Murray, N,2015, Tez Nasıl Yazılır, Anı yay. Ankara
Öztürk, M, 2014, Coğrafya Eğitiminde Araştırma, Nobel Yay, Ankara
Tuncel, H, 2001, Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Ünv. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, sayı.1, Elazığ
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Uygulama 1 20
Uygulama 2 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 8 4 32
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 6 2 12
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 153
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilim ve temel kavramlar
2 Bilimsel araştırmanın yapısı
3 Araştırmada probleminin ölçütleri ve problem yazma çalışmaları Tartışmalı Ders
4 Evren ve örneklem
5 Veri toplama teknikleri
6 Veri analizi
7 Ara Sınav
8 Araştırma raporunun yazılması ve etik
11 Tez yazımı, geri bildirim ve sorular Tartışmalı Ders
11 Tez yazımı, geri bildirim ve sorular Tartışmalı Ders
11 Tez yazımı, geri bildirim ve sorular Tartışmalı Ders
11 Tez yazımı, geri bildirim ve sorular Tartışmalı Ders
11 Tez yazımı, geri bildirim ve sorular Tartışmalı Ders
14 Tezin ön sunumu ve düzeltmeler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilimsel araştırma sürecini yürütmeyi öğrenir
Bilimsel araştırmanın basamakları arasındaki ilişkiyi analiz eder
Bir araştırma tasarlamayı öğrenir
Bilimin yapısı ve özelliklerini açıklar
Araştırma kültürü oluşturarak bilimsel bilgiye karşı olumlu tutum geliştirir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Bilimsel araştırma sürecini yürütmeyi öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bilimsel araştırmanın basamakları arasındaki ilişkiyi analiz eder 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bir araştırma tasarlamayı öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bilimin yapısı ve özelliklerini açıklar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Araştırma kültürü oluşturarak bilimsel bilgiye karşı olumlu tutum geliştirir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5