| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kuvaterner Coğrafyası | COĞ422 | 8 | 3 + 0 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim | 
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Yeryüzünün bugünkü görünümünü kazandığı son jeolojik devir olan Kuvaterner hakkında bilgi sahibi olma | 
| Ders İçeriği | Knowledge about the Quaternary which won the last geological age | 
| Ders Kaynakları | N. KAZANCI, A. GÜRBÜZ, - Kuvaterner Bilimi ECMEL ERLAT - İklim sistemi ve iklim değişmeleri N. KAZANCI, A. GÜRBÜZ, - Kuvaterner Bilimi ECMEL ERLAT - İklim sistemi ve iklim değişmeleri | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 | 
| Final | Final | 2 | 1 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Kuvaterner’in tanımı ve konusu | |
| 2 | Kuvaterner biliminin gelişim aşamaları | |
| 3 | Kuvaterner ile ilgili çalışma konuları | |
| 4 | Kuvaterner’deki iklim değişmeleri | |
| 5 | Pleistosen sırasındaki buzullaşmalar ve Milankovitch teorisi | |
| 6 | Denizel izotop dönemleri | |
| 7 | ARA İMTİHAN | |
| 8 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler I | |
| 9 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler II | |
| 10 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler III | |
| 11 | Pleistosen’den Holosen’e geçiş | |
| 12 | Holosen döneminin genel özellikleri ve alt bölümleri | |
| 13 | Dünya’nın Kuvaterner sırasındaki coğrafyası | |
| 14 | Türkiye’de Kuvaterner döneminin izleri | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Kuvaterner biliminin konusunu ve çalışma alanlarını açıklar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Doğal ortamın günümüzdeki görünümünü nasıl kazandığını bilir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Kuvaterner sırasında Dünya ve Anadolu’daki çevresel değişmeleri bilir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuvaterner biliminin konusunu ve çalışma alanlarını açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Doğal ortamın günümüzdeki görünümünü nasıl kazandığını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Kuvaterner sırasında Dünya ve Anadolu’daki çevresel değişmeleri bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
