| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kuvaterner Coğrafyası | COĞ422 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yeryüzünün bugünkü görünümünü kazandığı son jeolojik devir olan Kuvaterner hakkında bilgi sahibi olma |
| Ders İçeriği |
Knowledge about the Quaternary which won the last geological age |
| Ders Kaynakları |
N. KAZANCI, A. GÜRBÜZ, - Kuvaterner Bilimi
ECMEL ERLAT - İklim sistemi ve iklim değişmeleri N. KAZANCI, A. GÜRBÜZ, - Kuvaterner Bilimi ECMEL ERLAT - İklim sistemi ve iklim değişmeleri |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kuvaterner’in tanımı ve konusu | |
| 2 | Kuvaterner biliminin gelişim aşamaları | |
| 3 | Kuvaterner ile ilgili çalışma konuları | |
| 4 | Kuvaterner’deki iklim değişmeleri | |
| 5 | Pleistosen sırasındaki buzullaşmalar ve Milankovitch teorisi | |
| 6 | Denizel izotop dönemleri | |
| 7 | ARA İMTİHAN | |
| 8 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler I | |
| 9 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler II | |
| 10 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler III | |
| 11 | Pleistosen’den Holosen’e geçiş | |
| 12 | Holosen döneminin genel özellikleri ve alt bölümleri | |
| 13 | Dünya’nın Kuvaterner sırasındaki coğrafyası | |
| 14 | Türkiye’de Kuvaterner döneminin izleri |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kuvaterner biliminin konusunu ve çalışma alanlarını açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Doğal ortamın günümüzdeki görünümünü nasıl kazandığını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kuvaterner sırasında Dünya ve Anadolu’daki çevresel değişmeleri bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuvaterner biliminin konusunu ve çalışma alanlarını açıklar | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
| Doğal ortamın günümüzdeki görünümünü nasıl kazandığını bilir | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ;
| Kuvaterner sırasında Dünya ve Anadolu’daki çevresel değişmeleri bilir | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3,33 | 3,33 | 2,67 | 1,67 | 3,33 | 3 | 3,33 | 3 | 2,67 | 3 | 3,33 | 3,33 | 3,67 | 3,67 |