| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Karst Jeomorfolojisi | COĞ249 | 3 | 3 + 0 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim | 
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA | 
| Ders Veren | Doç. Dr. Levent UNCU | 
| Amaç | Karst Jeomorfolojisi ile ilgili temel kavramları öğretmek. | 
| Ders İçeriği | Karst, çözülebilir kayalar, karstlaşmada etkin olan faktörler, karstik şekiller | 
| Ders Kaynakları | ERİNÇ,S., 2012, Jeomorfoloji II PEKCAN, N., 1995. Karst Jeomorfolojisi Jo De Waele, Francisco Gutiérrez, Karst Hydrogeology, Geomorphology and Caves | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 30 | 
| Ödev 1 | 10 | 
| Toplam | 40 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %60 | 
| Toplam | %60 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            40
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            40
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            20
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 | 
| Final | Final | 2 | 1 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Karst jeomorfolojisi tanımı ve konusu | Tartışmalı Ders | 
| 2 | Çözünebilen kayaçlar ve genel özellikleri | Tartışmalı Ders | 
| 3 | Karstlaşmanın koşulları | Tartışmalı Ders | 
| 4 | Karst çözünme şekilleri | Tartışmalı Ders | 
| 5 | Karstik birikim şekilleri | Tartışmalı Ders | 
| 6 | Psödokarstik şekiller | Tartışmalı Ders | 
| 7 | Karst hidrojeolojisi | Tartışmalı Ders | 
| 8 | Karstik kaynaklar | Tartışmalı Ders | 
| 9 | Sınav | |
| 10 | Karst sisteminin gelişimi | Tartışmalı Ders | 
| 11 | Karstik bölgelere göre yerküre’de görülen karstlaşma | Tartışmalı Ders | 
| 12 | Türkiye'nin karst topoğrafyası | Tartışmalı Ders | 
| 13 | Karsta ilişkin jeolojik tehlikeler | Tartışmalı Ders | 
| 14 | Akarsu-Karst polijenik jeomorfolojisi | Tartışmalı Ders | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Karstlaşmanın oluşturduğu yer şekilleri hakkında veri sağlanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Yerkürede yaşanan karstlaşmalar hakkında bilgi sağlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Karstlaşmanın oluşturduğu yer şekilleri hakkında veri sağlanır. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5; | 
| Yerkürede yaşanan karstlaşmalar hakkında bilgi sağlar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5; | 
| Ortalama Değer | 4,5 | 5 | 4,5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4,5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 
