EN
  • Anasayfa
  • COĞ368 Kır ve Kent Sosyolojisi (2021 - 2022 / 6. Yarıyıl)
  • EN
COĞ368 - Kır ve Kent Sosyolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kır ve Kent Sosyolojisi COĞ368 6 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Tuba SÜTLÜOĞLU
Amaç

Kır ve Kent Sosyolojisi dersi; kırsal ve kentsel toplumları birbirinden ayıran toplumsal, kültürel ve ekonomik özellikleri, toplumsal ve kültürel yaşamlarında etkili olan süreçleri incelemek için gerekli olan temel sosyolojik kavram ve yaklaşımların öğretilmesini amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

- Köy sosyolojisinin konusu, tanımı ve içeriği, - Sosyolojik kavram ve yaklaşımlar açısından kırsal ve kentsel toplumların toplumsal, kültürel ve ekonomik özellikleri, - Göç olgusu, - Türkiye'nin iç ve dış göç deneyimi, - Türkiye'de kentleşme, - Gecekondu ve toplumsal ilişki ağları, - Kentsel dönüşüm.

Ders Kaynakları Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
Özensel, E. (2018). Kır sosyolojisi. Çizgi Kitabevi.
Türkdoğan, O. (2006). Türkiye'de köy sosyolojisi. IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
Weber, M. (2010). Şehir: Modern kentin oluşumu (M. Ceylan, Çev.). Yarın Yayıncılık.
Kent sosyolojisi (2019). F. Güneş (Editör). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yay.
Şen, M. (2014). Türkiye’de iç göçlerin neden ve sonuç kapsamında incelenmesi. Çalışma ve Toplum. Sayı: 40, 23-256.
Gökalp, E. (2015). Klasik sosyolojik kuramda kültür. E. Gökalp (Editör). Kültür Sosyolojisi içinde. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
Göktuna Yaylacı, F. (2018). Göçler çağında sosyal hizmetler, göçe ilişkin temel kavramlar ve kuramsal yaklaşımlar. F. Göktuna Yaylacı (Editör). Göçmen ve sığınmacılarla sosyal hizmet içinde (s. 2-27). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yay.
Güllüpınar, F. (2018). Göçler çağında sosyal hizmetler, göçe ilişkin temel kavramlar ve kuramsal yaklaşımlar. F. Göktuna Yaylacı (Editör). Göçmen ve sığınmacılarla sosyal hizmet içinde (s. 2-27). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yay.
Sağlam, S. (2006). Türkiye'de iç göç olgusu ve kentleşme. Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), (5), 33-44. https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkiyat/issue/16667/330762
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kavramsal Bir Giriş Beyin Fırtınası
2 Kır Sosyolojisinin Konusu, Kapsamı ve Önemi: Kır-Kent Ayrımı Beyin Fırtınası
3 Dünyada ve Türkiye’de Köy Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi Beyin Fırtınası
4 Türkiye’de yapılmış Olan ve Kır Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi Açısından Temel Oluşturan Köy Çalışmalarından Örnekler Verilerek İncelenmesi Beyin Fırtınası
5 Kırsal Yerleşme Tipleri Beyin Fırtınası
6 Kırsal Alan Araştırmalarında Kullanılan Yöntem ve Veri Toplama Teknikleri Beyin Fırtınası
8 Türkiye’de Tarihsel Süreçte Toprak Mülkiyetini Belirleyen Koşullar Türkiye’de Tarımın Yapısal Özellikleri
9 Türkiye’de Kentsel Yapının Genel Özellikleri ve Kentsel Alanda Toplumsal Değişme
10 Türkiye’de Kırdan Kente Göç: Neden ve Sonuçları Grup Çalışması
11 Toplumsal Tabakalaşma, Kent Toplumunda Toplumsal Tabakalaşmalar ve Üretim İlişkileri Saha / Arazi Çalışması
12 Köy Toplumunda Düşün, Din, Değer Yargıları, İnanç, Tutum ve Davranış Biçimleri, Temel Özellikleri Sözlü
12 Köy Toplumunda Düşün, Din, Değer Yargıları, İnanç, Tutum ve Davranış Biçimleri, Temel Özellikleri Sözlü
14 Kent toplumunda kapitalizm ve tüketim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14