EN
  • Anasayfa
  • COĞ357 Felsefe ve Eleştirel Düşünme (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
COĞ357 - Felsefe ve Eleştirel Düşünme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Felsefe ve Eleştirel Düşünme COĞ357 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik: 2 Uygulama:0
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Özge DURAL ÖZER
Ders Veren Arş. Gör. Özge DURAL ÖZER
Amaç

Bu ders doğru akıl yürütmenin temel ilkeleri üzerine bir giriş dersidir.

Ders İçeriği

Dersin temel amacı eleştirel düşünce disiplininin temel kavramlarını, doğru akıl yürütme yöntemlerini ve yaşam üzerine felsefi bir tavır geliştirebilmeyi kazandırmaktır.

Ders Kaynakları Aydın, Aysun & Bahar Murat Pehlivan (2019) Eleştirel Düşünme Sosyal Bilimler ve İletişim Perspektifi, Der Yayınları, İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev (Sunum) 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 48 1 48
Final Final 24 1 24
Toplam İş Yükü (Saat) 184
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,22
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Giriş: Eleştirel Düşünce ve Felsefi Tavır Neden Değerlidir? Tartışmalı Ders
3 Akıl Yürütme Süreçleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
3 Akıl Yürütme Süreçleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
5 Yanlış Akıl Yürütmeler(Safsatalar) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması
5 Yanlış Akıl Yürütmeler(Safsatalar) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması
7 Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz (Egosentrizm- Sosyosentrizm) Ders Tartışmalı Ders
8 Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz (Toplumsal Cinsiyet–Medya) Ders Tartışmalı Ders
9 Ara Sınav/Ödev Haftası Ders
10 Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz (İdeolojik Kavramlar) Ders
11 Eleştirel Düşünce ve Etik İlişkisi Ders
12 Eskiçağ’da Etik Ders
13 Güncel Etik Problemler Ders Vaka Çalışması
14 Genel Değerlendirme Ders Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersin temel odağı; doğru argüman üretme, doğru ve mantıklı akıl yürütme, doğru iddia geliştirebilme, mantıklı karar verebilme süreçleri ve bu süreçlere eleştirel bakabilme üzerine bir çalışma yapmaktır Yazılı Sınav Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Dersin temel odağı; doğru argüman üretme, doğru ve mantıklı akıl yürütme, doğru iddia geliştirebilme, mantıklı karar verebilme süreçleri ve bu süreçlere eleştirel bakabilme üzerine bir çalışma yapmaktır - - - - - - - - - - - - - -