| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Eğitim Psikolojisi (Pedagojik Formasyon) | PFE204 | 4 | 3 + 0 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Bu dersin amacı; öğrencilerin gelişim ve öğrenme kuramlarını tanımalarını ve eğitim psikolojisi alanının öğretimi tasarlama süreçlerindeki işlevini anlamalarını sağlamaktır. | 
| Ders İçeriği | Gelişim ve Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeler, Gelişim Kuramları, Öğrenme Kuramları, Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi - Öğrenme Stilleri. | 
| Ders Kaynakları | Cüceloğlu, D. İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi. Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: PegemA Yayıncılık Selçuk, Z. (1999). Eğitim Psikolojisi Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Alim Kaya, Eğitim Psikolojisi, Pegem Akademi Yayınları, 7. Baskı, 2012, ANKARA. Mustafa Köylü, Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Nobel Yayınları, 3. Baskı, 2013, ANKARA. | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 | 
| Final | Final | 12 | 1 | 12 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Dersin Yapılandırılması | Ders | 
| 2 | Eğitim Psikolojisiyle İlgili Temel Kavramlar-İlkeler- Gelişimi Etkileyen Temel Etmenler | Ders | 
| 3 | Fiziksel Gelişim | Ders | 
| 4 | Bilişsel Gelişim | Tartışmalı Ders | 
| 5 | Ahlak Gelişimi | Tartışmalı Ders | 
| 6 | Kişilik Gelişimi | Tartışmalı Ders | 
| 7 | Öğrenme Kuramlarına Giriş | Tartışmalı Ders | 
| 8 | Klasik Koşullanma - Bitişiklik Kuramları - Bağlaşımcılık | Tartışmalı Ders | 
| 9 | Edimsel Koşullanma | Tartışmalı Ders | 
| 10 | Sosyal Öğrenme Kuramı | Tartışmalı Ders | 
| 11 | Gestalt Kuram | Tartışmalı Ders | 
| 12 | Bilgiyi İşleme Kuramı | Tartışmalı Ders | 
| 13 | Öğrenme Stratejileri ve Öğretimi - Öğrenme Stilleri | Tartışmalı Ders | 
| 14 | Genel özet ve okul uygulama örnekleri | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Bireyin gelişimi ve davranışlarını daha iyi anlayabilmek için gerekli temel ilke ve kavramları edinme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Yaşam boyunca ortaya çıkan fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal değişimleri bilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| İnsan davranışlarını etkileyen temel öğrenme süreçlerini açıklamaya yönelik kuramları öğrenme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Öğrenme kuramları çercevesinde optimal öğrenme deneyimi yaratacak ortamı düzenleyebilme becerilerinin kazanımı | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bireyin gelişimi ve davranışlarını daha iyi anlayabilmek için gerekli temel ilke ve kavramları edinme | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 2 | 3; | 
| Yaşam boyunca ortaya çıkan fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal değişimleri bilme | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 2 | 1 | 1; | 
| İnsan davranışlarını etkileyen temel öğrenme süreçlerini açıklamaya yönelik kuramları öğrenme | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 1; | 
| Öğrenme kuramları çercevesinde optimal öğrenme deneyimi yaratacak ortamı düzenleyebilme becerilerinin kazanımı | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 1; | 
| Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1; | 
| Ortalama Değer | 1 | 1,4 | 1,6 | 2 | 1,8 | 1 | 1,2 | 0,6 | 0,4 | 0 | 1,8 | 1,6 | 1,2 | 1,4 | 
