| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon) | PFE303 | 5 | 2 + 0 | 3,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Murat ARTSIN | 
| Ders Veren | Öğr. Gör. Murat ARTSIN | 
| Amaç | Bu derste öğretim teknolojilerinin temel kavramlarını, tarihini ve çeşit öğretimsel uygulamanlarının tanıtılması amaçlanmaktadır. Güncel öğretim teknolojilerinin pedagojik yaklaşımlarla kullanımı konusunda beceri geliştirmeyi hedeflemektedir. | 
| Ders İçeriği | öğretim teknolojileri, güncel teknolojiler, çoklu ortam tasarımı, öğretim teknolojilerinin tarihi, web 2.0 araçları, somut teknolojiler, soyut teknolojiler, öğretim tasarımı modelleri, öğretimde sistem yaklaşımı, etkili powerpoint kullanımı | 
| Ders Kaynakları | Bozkurt, A. (2019). Vizyon 2023: Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme alanında somut ve soyut teknolojiler bağlamında eğilimler. AUAd, 5(4), 43-64. Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAd, 3(2), 85-124. | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 35 | 
| Ödev 1 | 15 | 
| Toplam | 50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %50 | 
| Toplam | %50 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 1 | 3 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 1 | 2 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 35 | 1050 | 
| Final | Final | 2 | 1 | 2 | 
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 25 | 1 | 25 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 1124 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 44,08 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Öğretim Teknolojilerinde temel kavramlara giriş | Ders | 
| 2 | Çoklu ortam tasarım ilkelerine giriş | Ders | 
| 3 | Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi 1 | Ders | 
| 4 | Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi 2 | Ders | 
| 5 | Öğretim teknolojilerinde kullanılan Web 2.0 Araçları | Ders | 
| 6 | Öğretim teknolojilerin somut ve soyut teknolojiler | Ders | 
| 7 | Öğretim tasarımı modellerine giriş | Ders | 
| 8 | Öğretimde sistem yaklaşımına giriş | Ders | 
| 9 | Güncel öğretim teknolojilerinin pratik uygulamaları | Ders | 
| 10 | Güncel öğretim teknolojilerinin pratik uygulamaları 2 | Ders Grup Çalışması | 
| 11 | Etkili Powerpoint Kullanımına yönelik stratejiler | Ders | 
| 12 | Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 1 | Ders | 
| 13 | Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 2 | Ders | 
| 14 | Öğretim Teknolojilerinin etkili sunum stratejileri doğrultusunda faydalı kullanım örnekleri 3 | Ders | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Öğretim materyali tasarım ilkelerini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Öğretim teknolojilerinin gelişimini tarihsel süreç içinde irdeler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Seçtiği amaç/kazanıma uygun materyal hazırlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Tasarım ölçütlerine uygun bir öğretim materyalini tasarlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretim materyali tasarım ilkelerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Öğretim teknolojilerinin gelişimini tarihsel süreç içinde irdeler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Seçtiği amaç/kazanıma uygun materyal hazırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Tasarım ölçütlerine uygun bir öğretim materyalini tasarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
