| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon) | PFE302 | 6 | 2 + 0 | 3,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Bu dersin amacı, sınıf yönetimi kavramını tanıtarak öğretmen adaylarının uygun öğrenme ortamlarını hazırlayabilir hale gelmelerini sağlamak, bununla birlikte sınıf ortamında arzu edilmeyen davranışların sebeplerini tanıyıp, bunlarla başa çıkma yöntemleri geliştirmelerini sağlamaktır. | 
| Ders İçeriği | Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar. | 
| Ders Kaynakları | Sınıf Yönetimi (2012) Sarpkaya, R. (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara. Sınıf Yönetimi (2012) Sarpkaya, R. (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara. | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Sınıf Yönetimi | Ders | 
| 2 | Sınıf İçi Kurallar | Ders | 
| 3 | Motivasyon | Ders | 
| 4 | Dikkat Çekme, Cesaretlendirme ve Övgü | Ders | 
| 5 | Sınır Koyma | Ders | 
| 6 | Disiplin | Ders | 
| 7 | İstenen Davranışların Desteklenmesi | Ders | 
| 8 | İstenen Davranışların Desteklenmesi 2 | Ders | 
| 10 | İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi | Ders | 
| 10 | İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi | Ders | 
| 12 | Rahatlatıcı Etkinlikler | Ders | 
| 12 | Rahatlatıcı Etkinlikler | Ders | 
| 14 | Etkinlik Sunumları | Ders | 
| 14 | Etkinlik Sunumları | Ders | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek. | |||
| Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak. | |||
| Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak. | |||
| Motivasyon kuramlarını kavramak. | |||
| Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak. | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Motivasyon kuramlarını kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
