EN
  • Anasayfa
  • COĞ226 Karasal Hidrografya (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
COĞ226 - Karasal Hidrografya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Karasal Hidrografya COĞ226 4 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA
Amaç

Karasal suların özelliklerini, akarsuları, gölleri, yeraltı sularını, göllerin kökeni ve hidrolojisini, göllerin hidrolojik mekanizmasını kavratmak

Ders İçeriği

Akarsular, göller ve yer altı suları ile ilgili genel bilgilerin açıklanması.

Ders Kaynakları Akarsular ve Göller, H. İnandık, Ankara, 1960.
Atalay, İ. 1986. Uygulamalı hidrografya
Hidrografyanın ana Çizgileri, Y. Hoşgören, İstanbul, 1979.
Hidrografya, Akarsular Ve Göller, R. İzbırak, Ankara, 1978.
Hoşgören, M. Y. 2004. Hidrografyanın ana çizgileri
Türkiye Hidroğrafyası, E. Güney, Çantay kitabevi, İstanbul, 2004.
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 48
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 1,88
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Suyun önemi , dünyanın tatlı su rezervleri.
2 Yeraltı suları:yeraltı sularının önemi.
3 Akiferler, yeraltı sularında hareket
4 Yeraltı sularının fiziksel ve kimyasal özellikleri, bu sulardan yararlanma.
5 Kaynaklar, ve kaynaklardan yararlanma.
6 Kaynakların özelliklerine göre sınıflandırılması. Kaynak sularının fiziksel ve kimyasal özellikleri.
7 Akarsular. Oluşumları, akarsu havzaları, akım ve rejim.
8 Akarsuların çeşitli ölçütlere göre sınıflandırılmaları. Büyüklüklerine, rejimlerine, siyasi sınırlandırmalara vs. göre akarsu sınıflamaları.
9 Sınav
10 Akarsu yatakları ve taşkınları.
11 Akarsularda yük. Yükün taşınma mekanizması ve biriktirme.
12 Akarsu drenajı. Akarsu ve vadi yoğunluğu. Akarsulardan yararlanma.
13 Göller. Oluşumları, göl sularının fiziksel özellikleri. Göl sularında hareket. Dalga ve akıntılar. Termohalin ve termoklin.
14 Göl sularının kimyasal özellikleri. Göllerde seviye değişmeleri.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Atmosferin doğal ortamlar ve insan için önemini kavrar. Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dünyamızı saran gaz kürenin (atmosferin) bileşimi, fizik özellikleri ve dünya için önemini öğrenerek, hava kirliliğinin verdiği zararlar konusunda fikir sahibi olur. Ödev / Proje Özel Destek / Yapısal Örnekler Önceden planlanmış özel beceriler
Doğal ortamın ve insan hayatının her evresinde etkisi altında kaldığı iklimi öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Atmosferin doğal ortamlar ve insan için önemini kavrar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Dünyamızı saran gaz kürenin (atmosferin) bileşimi, fizik özellikleri ve dünya için önemini öğrenerek, hava kirliliğinin verdiği zararlar konusunda fikir sahibi olur. 5 5 4 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5
Doğal ortamın ve insan hayatının her evresinde etkisi altında kaldığı iklimi öğrenir. 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5