EN
  • Anasayfa
  • COĞ431 Turizm Coğrafyası (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
COĞ431 - Turizm Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizm Coğrafyası COĞ431 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU
Ders Veren Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU
Amaç

Turizm ve turizm coğrafyasına ilişkin temel kavramların öğretilmesi, turizm coğrafyacılarının yapabileceği çalışma konularının irdelenmesi ve dünya turizminin bölgesel kalıbının öğretilmesi hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Temel kavramlar,turizmde talep ve güdüler, turizmde arz kaynakları, turizm şekilleri ve turist tipleri, turizmin etkileri, dünya turizminin gelişim evreleri, dünya turizminin bölgesel kalıbı

Ders Kaynakları Hall, C.M. and Page, S.J. 2014. The Geography of Tourism and Recreation Environmet, Place and Space, Routledge, London and New York.
Williams, S., Lew, A.A. 2015. Tourism Geography: Critical Understanding of Place, Space and Experience, Routledge, London and New York.
Williams, S. (1998). Tourism geography. London and New York: Routledge.
İçöz, O. (Ed.). 2007. Genel Turizm: Turizmde Temel Kavramlar ve İlkeler, Turhan Kitabevi.
Doğanay,H., 2001, “Türkiye Turizm Coğrafyası”. Çizgi Kitabevi ,Konya
İçöz, O., Var, T., İlhan, İ. 2002. Turizm Planlaması, Turhan Kitabevi, Ankara.
Kozak,N., vd. 2013. Genel Turizm: İlkeler, Kavramlar, Detay Yayıncılık, Ankara
Doğaner, S.,2001, “Türkiye Turizm Coğrafyası”,Çantay Kitabevi,İstanbul
Özgüç,N. 2015. Turizm Coğrafyası: Özellikler ve Bölgeler, Çantay Kitabevi, İstanbul.
Karaküçük, S. 2005. Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme, Gazi Kitabevi, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 8 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Kavramlar: Boş zaman, rekreasyon ve turizm
2 Turizm ve coğrafya arasındaki ilişki
3 Turizmde talep ve talebi etkileyen faktörler
4 Seyahat ve turizm motivasyonu
5 Turizm arzı: Çekicilikler
6 Turizm arzı: konaklama ve ulaşım kolaylıkları
7 Turizm faaliyetlerinin sınıflandırılması Sözlü
9 Turizmin etkileri
9 Turizm Planlaması Seminer Sözlü
10 Avrupa'da turizm
11 Asya'da Turizm
12 Afrika ve Ortadoğu'da turizm
13 Amerikalar'da turizm
14 Pasifik'te turizm
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Turizm türlerini öğrenir Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Uluslararası ve iç turizmin mekansal örüntülerini anlar ve tanımlar. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Turizm coğrafyasının esas temasını betimler. Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dünya turizm bölgelerini tanımlar Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Boş zaman seyahatinin topluluklar üzerindeki etkisini belirler. Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Turizm türlerini öğrenir - - - - - - - - - - - - - -
Uluslararası ve iç turizmin mekansal örüntülerini anlar ve tanımlar. - - - - - - - - - - - - - -
Turizm coğrafyasının esas temasını betimler. - - - - - - - - - - - - - -
Dünya turizm bölgelerini tanımlar - - - - - - - - - - - - - -
Boş zaman seyahatinin topluluklar üzerindeki etkisini belirler. - - - - - - - - - - - - - -