| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çevre Sorunları | COĞ411 | 7 | 3 + 0 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim | 
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE | 
| Ders Veren | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE | 
| Amaç | Çevrenin insan tarafından ne şekilde bozulmakta olduğunun kavratılması ve sürdürülebilir bir çevre için ne gibi önlemler alınması gerektiği konusunda farkındalık oluşturulması | 
| Ders İçeriği | Temel kavramlar, hava, su, toprak kirliliği, katı-atık-çöp sorunu, geri dönüşüm, nükleer felaketler, amaç dışı arazi kullanımı, hızlı nüfus artışı, Türkiye Çevre Kanunu, çevre ile ilgili yapılan uluslar arası anlaşmalar, tarihi eserlerin gördüğü zararların ele alınarak incelenmesi | 
| Ders Kaynakları | KIŞLALIOĞLU, M., BERKES, F, Çevre ve Ekoloji, Remzi Kitabevi, İstanbul. ÖZEY, R. 2014, Çevre Sorunları, Aktif Yayınevi, İstanbul. GÜNEY, E. 2008, Genel Ortam Kirlenmesi, Palme yayıncılık, Ankara. | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 30 | 
| Ödev 1 | 20 | 
| Toplam | 50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %50 | 
| Toplam | %50 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            20
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            20
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            60
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 7 | 1 | 7 | 
| Final | Final | 2 | 1 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,82 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar (Ekoloji, Ekosistem, Çevre vb.) | Tartışmalı Ders | 
| 2 | Hava Kirliliği | |
| 3 | Toprak kirliliği | |
| 4 | Su kirliliği | |
| 5 | Katı Atık-çöp sorunu | Tartışmalı Ders | 
| 6 | İklim Değişikliği + Asit Yağmurları | Tartışmalı Ders | 
| 7 | Ara sınav + Geri Dönüşüm | Tartışmalı Ders | 
| 8 | Radyoaktif kirlilik | |
| 9 | Çevre sorunlarının nedenleri Nüfus artışı ve yarattığı çevre sorunları | Tartışmalı Ders | 
| 10 | Gürültü, ışık ve besin kirlenmesi | Tartışmalı Ders | 
| 11 | Kültürel çevre bozulması | Tartışmalı Ders | 
| 13 | Çevre sorunları ile ilgili anlaşmalar | Tartışmalı Ders | 
| 13 | Çevre sorunları ile ilgili anlaşmalar | Tartışmalı Ders | 
| 14 | Türkiye Çevre Kanunu | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Çevre ile ilgili yapılan uluslarası anlaşmaların amaçlarını bilir. | Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | 
| Çevre ve çevre sorunları kavramlarını açıklar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Amaç dışı arazi kullanımının tarım topraklarını azalttığını söyleyerek, Türkiye ve dünya ile ilgili karşılaştırmalar yapar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | 
| Nükleer reaktörlerin ciddi çevre sorunlarına yol açabileceğini söyler. | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| İnsanın yaptığı ekonomik faaliyetler sonucunda hava, su ve toprakta kirlenme meydana geldiğini söyler. | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çevre ile ilgili yapılan uluslarası anlaşmaların amaçlarını bilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4; | 
| Çevre ve çevre sorunları kavramlarını açıklar. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Amaç dışı arazi kullanımının tarım topraklarını azalttığını söyleyerek, Türkiye ve dünya ile ilgili karşılaştırmalar yapar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Nükleer reaktörlerin ciddi çevre sorunlarına yol açabileceğini söyler. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| İnsanın yaptığı ekonomik faaliyetler sonucunda hava, su ve toprakta kirlenme meydana geldiğini söyler. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5; | 
| Ortalama Değer | 4,4 | 4,6 | 4,8 | 4,4 | 4,8 | 4,4 | 5 | 4,6 | 4,6 | 4,8 | 4,8 | 4,6 | 4,6 | 4,8 | 
