Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye’nin Kıyı Bölgeleri | COĞ465 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Amaç |
Türkiye'nin kıyı bölge ve yörenin farklı şartlara ve imkânlara sahip olduğunu buralara yatırım yaparken bunlara dikkat edilmesi gerektiğini kavratmak |
Ders İçeriği |
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin yeri, sınırları, yer şekilleri, bitki örtüsü, toprak, su ve iklim özellikleri incelenir; nüfus, yerleşme, tarımsal etkinlikler, hayvancılık, sanayi ve madencilik konuları bölge, bölüm ve yöre bütününde işlenir. |
Ders Kaynakları |
ARINÇ K., 2018, Doğal, Beşeri, İktisadi ve Siyasal Yönleriyle Ege ve Marmara Bölgeleri, Biyosfer Araştırmaları Merkezi Yayını, Erzurum.
ARINÇ, K., 2014, Doğal, Beşeri, İktisadi ve Siyasal Yönleriyle Akdeniz ve Karadeniz Bölgeleri, Biyosfer Araştırmaları Merkezi Yayını, Erzurum. EROL, O., 1993, Türkiye'nin Doğal Yöre ve Çevreleri, Ege Coğrafya Dergisi. Sayı:7, s.13-41, İzmir. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye'nin kıyı bölgelerinin başlıca özellikleri | |
2 | İstanbul ve Doğu Marmara Bölgesinin başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri | |
3 | Trakya'nın başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri | |
4 | Güney Marmara Bölgesinin başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri | |
5 | Ege Kıyılarının başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri | |
6 | İçbatı Anadolu'nun başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Batı Akdeniz kıyılarının başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri | |
9 | Göller bölgesinin başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri | |
10 | Doğu Akdeniz kıyılarının başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri | |
11 | Doğu Akdeniz geçiş bölgelerinin başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri | |
12 | Doğu Karadeniz'in başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri | |
13 | Orta Karadeniz'in başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri | |
14 | Batı Karadeniz'in başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin imkânlarını ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır. | |||
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin yöresel farklılıklarını ayırt eder. | |||
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin başlıca özelliklerini bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin imkânlarını ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin yöresel farklılıklarını ayırt eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin başlıca özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |