EN
  • Anasayfa
  • COĞ465 Türkiye’nin Kıyı Bölgeleri (2017 - 2018 / 7. Yarıyıl)
  • EN
COĞ465 - Türkiye’nin Kıyı Bölgeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye’nin Kıyı Bölgeleri COĞ465 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA
Amaç

Türkiye'nin kıyı bölge ve yörenin farklı şartlara ve imkânlara sahip olduğunu buralara yatırım yaparken bunlara dikkat edilmesi gerektiğini kavratmak

Ders İçeriği

Türkiye'nin kıyı bölgelerinin yeri, sınırları, yer şekilleri, bitki örtüsü, toprak, su ve iklim özellikleri incelenir; nüfus, yerleşme, tarımsal etkinlikler, hayvancılık, sanayi ve madencilik konuları bölge, bölüm ve yöre bütününde işlenir.

Ders Kaynakları ARINÇ K., 2018, Doğal, Beşeri, İktisadi ve Siyasal Yönleriyle Ege ve Marmara Bölgeleri, Biyosfer Araştırmaları Merkezi Yayını, Erzurum.
ARINÇ, K., 2014, Doğal, Beşeri, İktisadi ve Siyasal Yönleriyle Akdeniz ve Karadeniz Bölgeleri, Biyosfer Araştırmaları Merkezi Yayını, Erzurum.
EROL, O., 1993, Türkiye'nin Doğal Yöre ve Çevreleri, Ege Coğrafya Dergisi. Sayı:7, s.13-41, İzmir.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türkiye'nin kıyı bölgelerinin başlıca özellikleri
2 İstanbul ve Doğu Marmara Bölgesinin başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri
3 Trakya'nın başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri
4 Güney Marmara Bölgesinin başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri
5 Ege Kıyılarının başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri
6 İçbatı Anadolu'nun başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri
7 ARA SINAV
8 Batı Akdeniz kıyılarının başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri
9 Göller bölgesinin başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri
10 Doğu Akdeniz kıyılarının başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri
11 Doğu Akdeniz geçiş bölgelerinin başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri
12 Doğu Karadeniz'in başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri
13 Orta Karadeniz'in başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri
14 Batı Karadeniz'in başlıca özellikleri ve yöreleri ile sunduğu imkan ve güçlükleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin imkânlarını ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır.
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin yöresel farklılıklarını ayırt eder.
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin başlıca özelliklerini bilir.
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin imkânlarını ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır. - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin yöresel farklılıklarını ayırt eder. - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye'nin kıyı bölgelerinin başlıca özelliklerini bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -